W takim razie [Streetfighter V4] pojawi się najszybciej jak to możliwe!”

Cała śmietanka przemysłu samochodowego zebrała się własnie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Jest tam także stoisko Audi, a na nim znaleźć można przy okazji Ducati Diavela 1260S oraz CEO Ducati w osobie Claudio Domenicali. Szef dopadnięty został przez szwajcarską redakcję AcidMoto.ch, która w krótkiej i miłej rozmowie zadała mu kilka niewygodnych pytań.

Odpowiadając na pytanie, czy obok Scramblerów Sixty2 oraz Icon, pojawią się także inne motocykle dla początkujących, Claudio zareagował kategorycznie: „Nie mogę o tym teraz mówić”.

Podobnie definitywna odpowiedź dotyczyła tematu sportowych motocykli z silnikiem V4, ale o mniejszych pojemnościach (na przykład 600 czy 800). Domenicali postawił sprawę jasno: „Nie. Ich rozwoju oczywiście nie będzie. Silnik V4 jest znacznie bardziej skomplikowany niż klasyczny 2-cylindrowiec oraz jest bardzo drogi w produkcji. Dla mniejszych silników to jeszcze zwiększyłoby koszt produkcji i motocykle musiałyby mieć cenę, która byłaby zbyt duża. Z tego powodu silnik V4 pozostanie jedynie dla modeli klasy premium.”

Od Ducati teraz wyczekuje się premiery modelu streetfighter, który zniknął z gamy wiele lat temu, a wciąż pozostaje uwielbiany. Zresztą rynek potężnych, sportowych nakedów ma się świetnie, a Ducati przecież ma fantastyczną bazę w postaci silnika V4. I nie bez powodu wszędzie słyszy się plotki na temat Streetfighter V4. Ducati nawet zgłosiło udział tajemniczego motocykla w tej kategorii w wyścigu Pikes Peak…

Zapytany o Streetfightera V4, Claudio Domenicali odpowiedział przewrotnie. Zupełnie inaczej, niż w dwóch powyższych przykładach.

AcidMoto.ch: […] Czy możemy liczyć, że spotkamy ten silnik w kolejnych motocyklach, na przykład w Streetfighterze V4?

Claudio Domenicali: Czy myślisz, że Ducati powinno wyprodukować taki motocykl?

AcidMoto.ch: Tak, jest ogromne zapotrzebowanie, to pytanie często wraca od czytelników.

Claudio Domenicali: W takim razie motocykl pojawi się najszybciej jak to możliwe!

Nie wiemy, na ile Claudio sobie żartował, a na ile mówił prawdę. Jednak jako CEO Ducati nie może pozwolić sobie na zbytnie fantazjowanie.

Kolejne pytanie dotyczyło maxi-skutera. Plotki na temat produkcji takiego sprzętu przez Ducati krążą po świecie od wielu lat…

AcidMoto.ch: Ducati to włoska marka silnie związana z korzeniami. Jak to możliwe, że marka z kraju, w którym zrodziła się Vespa oraz gdzie królują skutery, wciąż nie posiada w ofercie maxi-skutera?

Claudio Domenicali: [Z ogromnym uśmiechem] To ściśle tajny plan!

Okej, w temacie maxi-skutera Claudio rzeczywiście mógł sobie zażartować. Chociaż nie zdziwimy się, jeżeli duży skuter pojawi się niebawem… Ale zakładamy się, że V4 Streetfighter będzie miał swoją premierę najpóźniej na targach EICMA w listopadzie?

źródło:
AcidMoto.ch