Suzuki Recursion z turbo: kolejne rysunki patentowe

- Piotr Jędrzejak

Suzuki zmienia ramę w koncepcyjnym Recursion z turbo. 

Jeżeli uważnie śledzicie rynek motocyklowy, pewnie słyszeliście coś na temat Suzuki z turbosprężarką… My mamy już trochę dość tego tematu. Pierwsze rysunki i modele koncepcyjne uturbionego Suzuki Recursion (na zdjęciu głównym) zostały zaprezentowane na targach w Tokio w 2013 roku (ponad 5 lat temu!). Następnie, już w 2015 roku pokazano gotowy silnik EX7, który miał mieć 2 cylindry, ok 700 ccm i oczywiście turbosprężarkę.

Wtedy dalibyśmy sobie rękę uciąć, że turbo-Suzuki pojawi się w salonach za chwilę. I wiecie co…

Kilka dni temu na światło dzienne wypłynęły kolejne patenty ewidentnie dotyczące Suzuki Recursion z turbosprężarką. Na wszelki wypadek nie ekscytujcie się że motocykl zobaczymy na tegorocznej Eicmie lub w Tokio. Żeby rozczarowanie było mniejsze.

Tym razem inżynierowie z Hamamatsu wzięli się za rozwiązanie problemu, który dotyczy wszystkich motocykli z turbo: Jak to sprytnie zrobić, aby w małej motocyklowej konstrukcji upchnąć cały system przewodów z powietrzem pod wysokim ciśnieniem?

Suzuki Recursion patent rama 2019 (1)

Suzuki uznało, że z intercoolera nie można zrezygnować, a żeby nie siłować się z nadmierną liczbą przewodów i kanałów powietrznych, inżynierowie zmienili ramę. Na pierwszych szkicach była to konstrukcja z rur stalowych poprowadzonych górą, gdzie silnik był elementem nośnym. Teraz rama to klasyczna rurowa kołyska, ale… wnętrze ramy w okolicach główki oraz intercoolera pełni rolę kanału powietrznego. Dzięki temu nie tylko oszczędza się miejsce, ale jest to również gotowa konstrukcja do zastosowania w innych modelach.

Czy wiemy coś więcej? Nie wiemy. Czy to ostateczna konstrukcja Suzuki Recursion? Nie wiemy. Czy zobaczymy go na tegorocznych targach? Nie wiemy. Możecie w spokoju dalej scrollować internet.

Suzuki Recursion patent rama 2019 (2)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl