Sprawdźmy wygląd nowego silnika Harley-Davidson: rysunki patentowe

- Piotr Jędrzejak

Patenty potwierdzają: nowy silnik otrzyma chłodzenie cieczą, rozrząd DOHC i nowoczesny design.

Harley-Davidson mocno odświeża swoją ofertę. Można wręcz powiedzieć, że szaleje. W planie są lekkie elektryki oraz motocykle typu streetfighter oraz turystyczne enduro. Sprawdźcie ich rysunki patentowe z lutego 2019.

Na wszystkich zdjęciach nowych modeli opublikowanych przez HD, motocykle (oraz silnik) widzieliśmy wyłącznie z prawej strony. Z kolei na rysunkach patentowych motocykli, silnik był „wycięty”. Teraz w końcu pojawiły się szkice patentowe prezentujące jednostkę pod każdym kątem. Patenty trafiły w styczniu 2019 r. do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (7)

Wszystkie zdjęcia widzicie w galerii poniżej artykułu. Co widzimy na pierwszy rzut oka? Silnik to wciąż V-Twin o kącie rozwarcia cylindrów 60°. Jego design jest raczej nowoczesny, a do tego brakuje żebrowania odpowiadającego za chłodzenie. To dlaczego, że występuje tutaj chłodzenie cieczą – po lewej stronie zauważyć można kanały. Nie ma także długich popychaczy zaworowych wzdłuż cylindrów – za to okrągłe kształty na głowicy sugerują obecność podwójnych wałków rozrządu. Wszystkie te cechy odpowiadają pierwszym zapowiedziom Harleya. Można także domyślać się, że silnik będzie elementem nośnym ramy.

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (12)

Zgodnie z zapowiedzią, chłodzony cieczą silnik V-Twin 60° DOHC produkowany będzie w wielu wariantach, o pojemnościach od 500 do 1250 cm3. Pierwsze modele to turystyczno-przygodowa Pan America 1250 (premiera 2020 jako model 2021), a następnie Streetfighter 975 (lub Bronx 975, planowany na 2020) oraz Custom 1250 (planowany na 2021).

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (1)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl