Patenty potwierdzają: nowy silnik otrzyma chłodzenie cieczą, rozrząd DOHC i nowoczesny design.

Harley-Davidson mocno odświeża swoją ofertę. Można wręcz powiedzieć, że szaleje. W planie są lekkie elektryki oraz motocykle typu streetfighter oraz turystyczne enduro. Sprawdźcie ich rysunki patentowe z lutego 2019.

Na wszystkich zdjęciach nowych modeli opublikowanych przez HD, motocykle (oraz silnik) widzieliśmy wyłącznie z prawej strony. Z kolei na rysunkach patentowych motocykli, silnik był „wycięty”. Teraz w końcu pojawiły się szkice patentowe prezentujące jednostkę pod każdym kątem. Patenty trafiły w styczniu 2019 r. do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (7)

Wszystkie zdjęcia widzicie w galerii poniżej artykułu. Co widzimy na pierwszy rzut oka? Silnik to wciąż V-Twin o kącie rozwarcia cylindrów 60°. Jego design jest raczej nowoczesny, a do tego brakuje żebrowania odpowiadającego za chłodzenie. To dlaczego, że występuje tutaj chłodzenie cieczą – po lewej stronie zauważyć można kanały. Nie ma także długich popychaczy zaworowych wzdłuż cylindrów – za to okrągłe kształty na głowicy sugerują obecność podwójnych wałków rozrządu. Wszystkie te cechy odpowiadają pierwszym zapowiedziom Harleya. Można także domyślać się, że silnik będzie elementem nośnym ramy.

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (12)

Zgodnie z zapowiedzią, chłodzony cieczą silnik V-Twin 60° DOHC produkowany będzie w wielu wariantach, o pojemnościach od 500 do 1250 cm3. Pierwsze modele to turystyczno-przygodowa Pan America 1250 (premiera 2020 jako model 2021), a następnie Streetfighter 975 (lub Bronx 975, planowany na 2020) oraz Custom 1250 (planowany na 2021).

silnik harley davidson 1250-500 vtwin 60 dohc water cooled (1)