200 KM mocy, przepotężny środkowy zakres obrotów oraz niskie spalanie?

Plotki i doniesienia stały się prawdą i cieszymy się z tego niezmiernie. Kawasaki rzeczywiście ma zamiar wypuścić turystyczną odmianę Ninjy H2 wyposażonej w sprężarkę odśrodkową!

Zieloni własnie opublikowali pierwszy teaser. Oczywiście nie dowiemy się z niego żadnych konkretnych szczegółów. Wiemy tyle, że premiera odbędzie się już za chwilę, 7. listopada na targach EICMA w Mediolanie. Wiemy też, że będzie to motocykl turystyczny zorientowany na sportową turystykę. Kawasaki stawia na dużą moc w połączeniu z potężnym środkowym zakresem obrotów oraz niskim spalaniem. Wszystko to w komfortowych warunkach podróżniczych.

Zobaczcie oficjalną zapowiedź:

Brytyjska redakcja Motorcyclenews.com twierdzi, że japońskie źródło dostarczyło im więcej informacji na temat nowego motocykla.

Najważniejszym przekazem są osiągi silnika. Moc ma znajdować się na poziomie 200 KM. Może nie opadła Wam kopara, ale uprzejmie przypominamy, że dwieście koni mechanicznych jeszcze do niedawna było poziomem niedoścignionym w sportowych litrach. A teraz mamy to w turystyku! Potężna moc ma łączyć się jeszcze silniejszym środkowym zakresem obrotów i ogromną wartością momentu obrotowego. Wszystko to przy średnim spalaniu na poziomie kilku litrów. Wow.

Ninja H2 SX (bo taką nazwę modelową Brytyjczycy przewidują) ma być wyposażona w nową technologię. W dolocie do turbosprężarki odśrodkowej pojawią się łopatki sterowane silniczkami elektronicznymi, które odpowiadały będą za regulowanie ilości powietrza dostającego się do turbo. Będzie to ulepszona wersja rozwiązania zaprezentowanego w 2015 roku.

Pomysł brytyjskiego grafika na temat tego, jak Kawasaki Ninja H2 SX mogłoby wyglądać.

Pomysł brytyjskiego grafika na temat tego, jak Kawasaki Ninja H2 SX mogłoby wyglądać.

Nowe Kawasaki ma posiadać też najnowszą technologię. W końcu konkurencja w segmencie szybkich turystyków jest silna i również posiada „wszystko”. Można spodziewać się kolorowego ekranu ze zintegrowaną nawigacją, podgrzewanych manetek i siedzeń. Systemy takie jak zakrętowy ABS, kontrola trakcji i inne kontrole mają współdziałać z wieloosiowym czujnikiem IMU. Kawasaki wciąż nie posiada motocykla z aktywnym zawieszeniem – plotki z Japonii sugerują, że Ninja H2 SX będzie pierwszym takim modelem.

Brytyjczycy sugerują, że na rynku pojawią się dwie odmiany (Ninja H2 SX oraz Ninja H2 GT?) z różnym wyposażeniem, a ich ceny być może znajdą się na poziomie 95 000 oraz 110 000 złotych.

Na konkrety musimy jeszcze trochę poczekać, ale o swoich przypuszczeniach możecie pisać już teraz w komentarzach.