Nowy, limitowany Triumph Rocket 3 TFC 2019 już jest: 2458 ccm, 170 KM i 221 Nm

- Piotr Jędrzejak

Triumph zapowiadał go już od dawna, mniej oraz bardziej oficjalnie. Teraz w końcu został zaprezentowany. Następca największego cruisera pojawił się w wersji limitowanej do 750 sztuk na całym świecie. Triumpha Rocket 3 TFC (Triumph Factory Custom) można już zamawiać.

Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2004 roku i ze swoim ogromnym, 3-cylindrowym silnikiem, model Rocket III natychmiast stał się legendą. Nowa wersja odbiera mu kilka rekordów.

Rocket 3 TFC 2019 ma silnik o największej pojemności skokowej wśród motocykli produkowanych seryjnie – 2458 cm3. Rekord został odebrany… poprzedniej wersji Rocketa o pojemności 2,3 litra.

Nowy Rocket ma także największy moment obrotowy wśród motocykli produkowanych seryjnie i jest to szokujące 221 Nm.

Trzeci rekord nie jest już tak imponujący. Moc maksymalna 170 KM to najwyższy wynik wśród motocykli kiedykolwiek wyprodukowanych przez Triumpha.

Triumph Rocket 3 TFC 2019 (5)

Nie ma wątpliwości, że silnik to potężna strona Rocketa 3 TFC. Ale motocykl może pochwalić się także ogromną liczbą dodatków wspomagających jazdę. Nie zabrakło kontroli trakcji oraz ABSu czułego na złożenia i zakręty, są 4 tryby jazdy, a także quickshifter w dół i w górę. Zgadujemy, że jeżeli jednak chcesz wymieniać oponę co każde tankowanie, systemy można wyłączyć. O odpowiednie wrażenia akustyczne zadba wydech Arrow.

Triumph Rocket 3 TFC 2019 (1)

Znalazło się też sporo luksusowych cech. Światła są oczywiście LEDowe, jest tempomat, asystent ruszania pod górę, bezkluczykowy zapłon, czy monitor ciśnienia w oponach. Wszystko kontrolowane jest z nowoczesnych zegarów TFT z opcją Bluetooth, dzięki czemu można kontrolować nie tylko smartfona (mapy, muzyka, połączenia, itp), ale także jest wbudowane obsługa kamery GoPro.

Triumph Rocket 3 TFC 2019 (6)

Rocket III TFC musi także dobrze jeździć. Z masą 294 kg bez paliwa nigdy nie będzie motocyklem sportowym, ale za dobre prowadzenie odpowiada poprawiona geometria, nowa aluminiowa rama oraz topowe zawieszenie Showa z pełną regulacją z przodu i z tyłu. Za zatrzymanie tej bestii odpowiada najlepszy produkt z gamy Brembo, czyli zaciski Stylema znane z np. Panigale V4.

Triumph Rocket 3 TFC 2019 (8)

Jeżeli już postanowiliście, że Rocket 3 TFC musi stanąć w waszym garażu, są dwa problemy. Po pierwsze jego produkcja limitowana jest do 750 sztuk. Po drugie jego cena w Wielkiej Brytanii została ustalona na 25 000 £ (w przeliczeniu ok. 125 tysięcy złotych). Spieszcie się do swojego dealera, zamówienia można już składać. Dostawa planowana jest na grudzień 2019 roku.

Triumph Rocket 3 TFC 2019 (9)

Czy pojawi się „zwykła” odmiana nowego Rocketa 3? Mimo, że Triumph nie wspomina o tym ani słowem, my nie mamy co do tego wątpliwości. Cywilna wersja będzie pewnie pozbawiona wielu dodatków i z pewnością pojawi się w kilku wersjach. Kiedy? Może na targach pod koniec roku?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl