Nowy król dróg: Harley-Davidson Road King Special 2017

- MotoRmania

HD właśnie chwali się swoim nowym dziełem. Road King Special ma klasyczną, ponadczasową linię w stylu bagger, ale wyposażony jest w najnowsze rozwiązania, jak zaprezentowany niedawno silnik Milwaukee-Eight, czy nowe zawieszenia i hamulce. Sprawdźcie pełną informację o nowym modelu:

informacja prasowa

Nowe model:

  • Agresywny nowy custom Harley-Davidson® w stylu bagger
  • Nowoczesny styl podkreśla podwyższona kierownica Mini Ape, wydłużone kufry, obniżony profil oraz dominujące czarne wykończenie.
  • Sercem maszyny jest znakomity, nowy silnik Milwaukee-Eight, zapewniający większy moment obrotowy i lepsze przyspieszenie
  • Nowy przedni widelec i nowe tylne amortyzatory zapewniają lepsze prowadzenie i komfort jazdy
  • Cztery przyciągające wzrok wzrok opcje lakieru.

1) Wprowadzenie

Dla wielu motocyklistów model Road King® to klasyczny motocykl turystyczny Harley-Davidson®. Jego sylwetka podkreśla bogatą historię – to konstrukcja, która wytrzymała próbę czasu, o korzeniach sięgających 1949 roku, kiedy to pierwsza seria o oznaczeniu FL pojawiła się na drogach.

Rok 2017 to nowy i ekscytujący rozdział w historii Harley-Davidson. Oto powstał Road King Special – motocykl o nowym, buntowniczym i zdecydowanie mroczniejszym charakterze. Maszyna czerpie świeżość i dynamikę ze współczesnych ulic, tworząc coś wyjątkowego.

Model Year 2017.5 Campaign. INTERNATIONAL ONLY

Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania w firmie Harley-Davidson: „Seria FL od zawsze odzwierciedlała czystość doznań z jazdy motocyklami Harley-Davidson. Zamieniając powierzchnie chromowane na czarne i obniżając profil motocykla, przenieśliśmy klasyczną maszynę Road King w całkowicie nową przestrzeń, która jest szczególnie aktualna na obecnej scenie motocykli custom typu bagger. Stworzony do jazdy bez kompromisów, motocykl Road King Special jest wręcz przepełniony gniewem. Zupełnie tak, jak go zaprojektowaliśmy…”

2) Najważniejsze informacje

Wygląd nowego motocykla Road King Special, skąpanego w czerni i napędzanego silnikiem Milwaukee-Eight o pojemności 1745 cm3, wyznacza całkowicie nowy kierunek stylistyczny dla motocykli Harley-Davidson Touring – to nowoczesne spojrzenie na klasyczny model Road King.

MY17.5 Key Feature. FLHRXS Road King Special

Zawieszenie dostosowano do stylu i nowego silnika. Nowa konstrukcja wewnętrzna widelca zapewnia lepsze tłumienie, a tylne amortyzatory zostały całkowicie przeprojektowane, zyskując opcję regulacji hydraulicznej napięcia wstępnego sprężyny (zamiast pneumatycznej).

Motocykl Road King Special będzie dostępny w czterech opcjach lakieru:

  • Vivid Black
  • Charcoal Denim
  • Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom
  • Olive Gold

3) Szczegóły

3.1 Stylistyka

Ciemny przód z masywną gondolą reflektora w błyszczącej czerni to charakterystyczny element motocykla Road King Special, podkreślony dodatkowo przez brak standardowej szyby. Ponadto nowa kierownica Mini Ape o wysokości 22,3 cm i grubości 3,2 cm sprawia, że motocyklista przyjmuje agresywną pozycję jazdy, która jest również komfortowa podczas długiej podróży.

Osłona silnika motocykla Road King Special, kierownica, podnóżki, lusterka, kierunkowskazy, pokrywy silnika, obudowa filtra powietrza, tłumiki oraz osłony wydechu są również czarne. Wykończenie chromowe pozostawiono na kilku najważniejszych elementach silnika – na dolnych pokrywach zaworów, tulejach popychaczy oraz obudowach popychaczy. Pozwala to podkreślić ikoniczny kształt silnika V-Twin Milwaukee-Eight. Pokrywa regulatora posiada specjalne wykończenie, które zastosowano również na konsoli zbiornika i obudowie filtra powietrza.

Model Year 2017.5 Campaign

Nowe, odlewane z aluminium, 19-calowe koła Turbine w błyszczącej czerni są osłonięte krótkim błotnikiem. Z tyłu nad tłumikami zamontowano wydłużone kufry, które pozwoliły obniżyć motocykl wizualnie bez zmniejszania skoku zawieszenia. Przestrzeń między kuframi a tylnym błotnikiem wypełnia panel tylnej lampy, a niską, zwartą sylwetkę tyłu uzupełnia nisko zamontowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.

Inteligentny system zabezpieczeń Harley-Davidson to standardowe wyposażenie motocykla Road King Special.

3.2 Silnik

We wszystkich motocyklach Harley-Davidson Touring 2017 zamontowano silnik Milwaukee-Eight zapewniający szybszy czas reakcji przepustnicy, większą moc podczas wyprzedzania, jeszcze bardziej rasowy dźwięk, płynniejszą jazdę oraz lepsze wrażenia, jakich oczekuje użytkownik motocykla turystycznego Harley-Davidson.

Motocykl Road King Special to pierwszy model z całkowicie czarnym wykończeniem silnika Milwaukee-Eight.

  • Większy moment obrotowy

Każdy silnik Milwaukee-Eight dysponuje o 10% wyższym momentem obrotowym niż silnik, którego jest następcą w modelach Touring. Oprócz zwiększonej pojemności, silnik Milwaukee-Eight ma wyższy stopień sprężania oraz czterozaworowe głowice o zwiększonym o 50% przepływie mieszanki dolotowej i gazów wydechowych. Mechanizm rozrządu zaworowego nie wymaga regulacji, ponieważ konstrukcja dźwigienek zaworowych umożliwia dożywotnie ustawienie luzu zaworowego w fabryce. Podwójne świece zapłonowe w każdym cylindrze poprawiają spalanie. Jeden wałek rozrządu napędzany łańcuchem jest lżejszy, mniej skomplikowany, a także generuje mniej hałasu i mniejsze tarcie.

MY17.5 Key Feature. FLHRXS Road King Special

  • Szybsze przyspieszanie

Silnik Milwaukee-Eight waży tyle samo co silnik, który zastępuje, dzięki czemu cała dodatkowa moc wpływa bezpośrednio na poprawę przyśpieszenia. Silnik Milwaukee-Eight 107 przyśpiesza o 11% szybciej od 0 do 100 km/h (odpowiada to poprawie o dwie lub trzy długości motocykla) oraz o 11% szybciej od 100 do 130 km/h na najwyższym biegu (odpowiada to poprawie o jedną lub dwie długości motocykla) w porównaniu do silnika Twin Cam High Output 103.

  • Zarządzanie ciepłem

Silnik Milwaukee-Eight zapewnia lepszy komfort termiczny motocyklisty i pasażera dzięki mniejszej absorpcji i lepszemu odprowadzaniu ciepła oraz przeprojektowanemu układowi wydechowemu. Silnik Milwaukee-Eight 107 jest wyposażony w precyzyjny system chłodzenia, wykorzystujący przepływ oleju w najgorętszych miejscach wokół głowic. Nowy czujnik spalania stukowego dla każdego cylindra zapewnia bardziej precyzyjne sterowanie rozrządem. Zmieniono położenie tylnej rury wydechowej i katalizatora w celu przeniesienia źródła ciepła z dala od pasażera. Prędkość na biegu jałowym obniżono z 1000 do 850 obr/min.

  • Ulepszone dopasowanie

Nowa, węższa pokrywa napędu głównego oraz niskoprofilowa obudowa filtra powietrza zapewniają większą ilość miejsca na nogi wokół silnika, a wielu motocyklistom pozwalają łatwiej sięgnąć podłoża. Wszystkie modele z silnikiem Milwaukee-Eight są wyposażone w sprzęgło ślizgowe z udoskonalonym siłownikiem hydraulicznym.

Model Year 2017.5 Campaign

  • Zmniejszone wibracje

Montowany na gumowych poduszkach silnik Milwaukee-Eight jest wyposażony w pojedynczy wewnętrzny stabilizator eliminujący 75% początkowych drgań na biegu jałowym. Zapewnia to większy komfort dla kierowcy i pasażera, jednocześnie zachowując klasyczny charakter silników Harley® V-Twin.

  • Ulepszone właściwości akustyczne układu wydechowego

Lżejsze zawory, jeden wałek rozrządu, zoptymalizowany kształt pokryw oraz poprawione elementy napędu znacznie zmniejszają hałas generowany przez układ napędowy. Konstrukcja układu dolotowego i filtra powietrza zmniejszają pogłos wpływającego powietrza, jednocześnie zapewniając jego optymalny przepływ. Dzięki temu nowy silnik Milwaukee-Eight pracuje ciszej, pozwalając uzyskać lepsze właściwości akustyczne układu wydechowego, zgodne ze światowymi standardami emisji hałasu i spalin, a jednocześnie zachowując charakterystyczne brzmienie.

  • Lepsze ładowanie

Układ ładowania silnika Milwaukee-Eight dostarcza do akumulatora na biegu jałowym o 50% więcej mocy i jest lepiej dostosowany do zapotrzebowania energetycznego w zakresie oświetlenia dodatkowego, systemu audio, ocieplanej odzieży motocyklowej i innych podłączonych akcesoriów.

Model Year 2017.5 Campaign

3.3 Podwozie

Komfort motocykla Road King Special i jego właściwości jezdne zostały ulepszone poprzez zastosowanie całkowicie nowego zawieszenia przedniego i tylnego, we wszystkich modelach motocykli Harley-Davidson Touring 2017.

Nowe tylne amortyzatory emulsyjne zapewniają od 15 do 30% większy zakres regulacji napięcia wstępnego w porównaniu do poprzednich amortyzatorów w motocyklach Touring. W przednim zawieszeniu zastosowano nową technologię Double Bending Valve łączącą skuteczność widelców wyścigowych o liniowej charakterystyce tłumienia z mniejszą masą.

MY17.5 Key Feature. FLHRXS Road King Special

Połączone hamulce Reflex Linked z systemem ABS zapewniają dużą i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Więcej informacji na temat motocykla Road King Special, silnika Milwaukee-Eight i wszystkich modeli Harley-Davidson Touring można znaleźć na witrynie internetowej: www.h-dmedia.eu

Silnik Milwaukee-Eight™ 107 o pojemności 1745 ccm produkuje 150 Nm momentu obrotowego, a motocykl gotowy do jazdy waży 372 kg. Pełną i rozbudowaną specyfikację techniczną znajdziecie w załączonym PDFie, a tabelka z danymi poniżej:

Road-King-Special-2017-dane-techniczne-tech-spec

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl