Nowe Suzuki GSX-R1000 w drodze! Już w 2016?

- Piotr Jędrzejak

Prezentacja w listopadzie, wjazd do salonów w połowie 2016, technologia MotoGP oraz niska cena… Oczekiwania względem nowego Gixxera są wysokie!

Nie ma wątpliwości, że w klasie superbików Suzuki trochę zaspało. Jak jednak donosi brytyjski MCN, Japończycy z Hamamatsu wcale nie śpią. Litrowy Gixxer podobno jest rozwijany równolegle z GSX-RR ścigającym się aktualnie w MotoGP!

Największą nowinką według plotek będzie system zmiennych faz rozrządu, który ma być zupełnie niepodobny do wszystkiego, co do tej pory znamy w branży motocyklowej. W przypadku Suzuki, krzywki dolotowego wałka rozrządu GSX-R-VVT5mają mieć zmienny profil. Poza obracaniem się razem z wałkiem, mają się poruszać również wzdłuż, co pozwoli na otwieranie zaworów w różnym stopniu w różnych zakresach obrotów. Moc maksymalna ma znaleźć się na poziomie 200 KM, jednak dzięki zastosowaniu zmiennych faz, nowy GSX-R1000 ma być ponadprzeciętnie precyzyjny i przyjazny w oddawaniu mocy.

GSX-R1000 ma być również najlepiej prowadzącym się superbikem. Jak wiecie, konkurencja w postaci nowej RSV4 czy YZF-R1 jest sroga, a więc niecierpliwie czekamy na efekty prac. Jako, że ten model będzie miał wiele wspólnego z maszyną MotoGP, nasze oczekiwania są wysokie. W świetle dziennym pojawiło się już kilka szkiców związanych z nowym Gixxem, ale póki co jest on ukryty pod plastikami aktualnego L5.

GSXRVVT

Mówi się, że w Suzuki nie zabraknie elektroniki. Nie ma wątpliwości, że razem ze zmiennymi fazami rozrządu, na pokładzie znajdą się też różne tryby pracy. Suzuki posiada już kontrolę trakcji (V-Strom 1000 oraz GSX-S1000), a GSXRVVT10więc jej też możemy się spodziewać. Według plotek „zakrętowy ABS” Boscha również znajdzie się na pokładzie, tak jak 6-osiowy IMU (Inertial Measurement Unit) znany na przykład z nowej YZF-R1.

Suzuki planuje również pozostać wierne swojej polityce cenowej i utrzymać nowego Gixxera na poziomie ok. 70000 złotych. Jeżeli technologię MotoGP upchniętą w GSX-R1000 rzeczywiście będzie można kupić za taką kwotę, szykuje się bestseller.

Według plotek GSX-R1000 zostanie zaprezentowany już na najbliższych targach w Mediolanie (listopad 2015), a do salonów trafi najwcześniej w połowie 2016 roku. Wszystko to brzmi być może zbyt bardzo optymistycznie, ale trzymamy kciuki!

team-suzuki-ecstar--gsxrrs

GSX-RR z MotoGP

GSX-R1000L5

GSX-R1000 L5

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl