Nowa Honda Gold Wing 2018 – wyciekły pierwsze zdjęcia

- Piotr Jędrzejak

Całkiem niedawno Honda ruszyła z kampanią marketingową na temat nowego motocykla. Mówiono, że „zbliża się coś dużego”. Można było sądzić, że „something big” oznacza motocykl o dużym znaczeniu. Ale teraz okazuje się, że on jest naprawdę bardzo duży.

Chodzi oczywiście o flagowca, Hondę Gold Wing. Nowy model ma zadebiutować na imprezie prasowej w październiku, ale Holendrzy z Oilepeil i MaxxMoto już dobrali się do pierwszych zdjęć.

Honda Gold Wing 2018 wyciek (1)

Wygląda na to, że silnik to wciąż „płaski”, 6-cylindrowy bokser o pojemności 1800 ccm. Można spodziewać się oczywiście nowej normy emisji spalin, ale być może pojawi się też kilka dodatkowych Nm i KM?

Przód motocykla wygląda trochę jak Honda CTX1300 i rzeczywiście niekażdemu musi się podobać. A Wam?

Honda Gold Wing 2018 wyciek (5)

Deska rozdzielcza jest zupełnie nowa, a przy okazji nowoczesna. Ogromny ekran kolorowy, schludne wyświetlacze i zegary, a do tego nowy system sterowania na zbiorniku i na kierownicy. Dzisiejszy standard nakazuje, aby nie zabrakło sterowania ze smartfona. Pytanie, czy Gold Wing otrzyma kontrolę trakcji i różne tryby jazdy?

Honda Gold Wing 2018 wyciek (4)

Jedną z największych nowości jest przednie zawieszenie typu Hossack, które Honda opatentowała w 2016 roku. Idea zawieszenia Hossack w motocyklach jest popularna dzięki BMW i ich Duolever z przodu. Honda wzięła ten pomysł na stół kreślarski, dokonała kilka zmian i tak powstał patent.

Gold Wing pojawi się w przynajmniej dwóch odmianach – klasyczny „Goldas” oraz bagger F6B. Więcej na temat nowej Hondy Gold Wing 1800 2018 poznacie po 24. października.

Działanie zawieszenia typu Hossack na przykładzie BMW K1600.

Działanie zawieszenia typu Hossack na przykładzie BMW K1600.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl