Zapowiada się kilka KM więcej, powiększy zbiornik paliwa oraz kilka kolejnych zmian.

Nasi koledzy po fachu z kalifornijskiej redakcji Cycle World donoszą, że plotki o nowej Afryce Twin potwierdzają się. W 2020 roku na drogi wyjedzie nowa Africa Twin CRF1100L o oznaczeniu modelowym SD09, co jest kontynuacją oznaczenia SD06 z lat 2018-2019 oraz SD04 z 2015-2017.

Dwucylindrowy, rzędowy silnik zwiększy swoją pojemność z 998 ccm do 1084 ccm. Mimo, że moc rzeczywiście wzrośnie z 94 do 101 KM, to Japończycy nie gonią za osiągami i celowo pozostają w średniej klasie wagowej. Zwiększenie pojemności to znany już w branży sposób na spełnienie norm Euro5 i jednocześnie utrzymanie osiągów. Pełna moc pojawi się w tym samym momencie jak do tej pory, wraz ze wskazaniem 7500 obr/min. Pojawi się nowy układ wydechowy, którzy przy okazji wyciszy silnik o 3 dB.

Afryka Twin na 2020 rok pojawi się w czterech wersjach. Podstawowa w wersji manualnej i DCT, a także bardziej offroadowa (Adventure Sports) w wersji manualnej i DCT. Różnice wizualne pomiędzy dwoma wersjami nie będą tak oczywiste (wyższa kanap i kształt tylnej sekcji), ponieważ obie odmiany otrzymają powiększony, 24-litrowy zbiornik paliwa. Ciekawym spostrzeżeniem jest, że waga nowej Afryki Twin 1100 spadnie o kilka kilogramów – niewiele, ale zawsze coś.

Amerykanie donoszą, że może pojawić się regulowana szyba przednia oraz trochę szersza kierownica. Należy także spodziewać się kolorowego ekranu oraz sporego zestawu elektronicznych asystentów jazdy.

Oficjalnego potwierdzenia od Hondy oczywiście brak, ale można oczekiwać, że wszystkiego dowiemy się w listopadzie na targach Eimca.