MV Agusta zaprezentowała właśnie odświeżoną wersję swojego sportowego, lekkiego turystyka, czyli Turismo Veloce 800 Lusso SCS. W tej przydługiej nazwie „Lusso” oznacza najwyższą wersję wyposażenia z elektronicznym zawieszeniem, a „SCS” to właśnie „Smart Clutch System”.

Sprzęgło półautomatyczne nie jest nowością na rynku motocyklowym, mimo że wyjątkowo popularne też raczej nie jest. Yamaha FJR1300 już od dawna ma automatyczne sprzęgło, z kolei Honda posiada swoją skrzynię dwusprzęgłową DCT, ale to co znajdziemy w MV Aguście jest systemem znanym z endurowych KTMów wyposażonych w sprzęgło Rekluse.

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (3)

To dlatego, że sprzęgło półautomatyczne dla MV Agusty zostało stworzone przez i we współpracy z amerykańską firmą Rekluse. Model sprzęgła Radius CX przeznaczony będzie dla motocykli sportowych, a swój debiut zalicza w sportowo turystycznym Turismo Veloce.

Zastosowanie sprzęgła Rekluse pozostawia motocykliście wybór – może albo klasycznie ruszać i zmieniać biegi używając klamki sprzęgła, albo zupełnie o klamce zapomnieć, pozostawiając całe zarządzanie sprzęgłem elektronice. W trybie automatycznym motocykl ma być niezwykle dynamiczny, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w czasie 3,15 sek. Sprzęgło współpracuje z pozostałymi systemami, jak kontrola trakcji. W połączeniu z quick- i down-shifterem, jazda Turismo Veloce 800 Lusso SCS ma być kwintesencją luksusu bez poświęcania dynamiki jazdy.

Aktualnie za wersję z systemem sprzęgła SCS należy dopłacić 700 euro. Jeździliście kiedyś z połautomatycznym sprzęgłem? Podoba Wam się takie rozwiązanie?

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (2)

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (4)

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (5)