Motocykle klasy 350-500 cm³ pojawią się na rynku już pod koniec 2021 roku.

MV Agusta nie ma łatwo. Jest małą, włoską firmą, a w swojej historii ma wiele problemów związanych z płynnością finansową oraz płynnością dostaw i produkcji. Pod koniec minionego roku firma przeszła restrukturyzację, a efekty właśnie widać. Nowy szef MV Agusty, Timur Sardarov uważa, że motocykle powinny wciąż pozostać prestiżowe, jednak marka zasługuje na wzrost.

W ten sposób MV Agusta podpisała porozumienie z chińskim producentem Loncin Motor Company. Efektem tego związku mają być cztery motocykle klasy pojemnościowej 350 – 500 cm³. Chiński producent pomoże doświadczeniem w produkcji tego typu motocykli, jednak zostało wyraźnie podkreślone, że nowe, małe MV Agusty wciąż pozostaną na półce premium. Nad designem i technologią czuwało będzie Castiglioni Research Centre, czyli wewnętrzne centrum badań i rozwoju włoskiego producenta. Nowe modele będą sprzedawane pod marką MV Agusta, a w Chinach także pod marką Voge stanowiącą „wyższy segment” produkcji Loncin. Nowe silniki konstrukcyjnie pochodziły będą od szanowanych jednostek 3-cylindrowych, obecnych aktualnie w MV Agustach.

Timur Sardarov oraz Yong Gao podpisują porozumienie.

Timur Sardarov oraz Yong Gao podpisują porozumienie.

Obie firmy z pewnością skorzystają na współpracy. MV Agusta zyska dostęp do tańszych technologii, pojawi się na nowych rynkach geograficznych, a także w nowym segmencie. Z kolei Loncin (Voge) zyska technologię i modele z najwyższej możliwej półki. Nowe motocykle mają pojawić się na rynku już pod koniec 2021 roku.