Metzeler ME 888 Marathon Ultra – nowe opony dla motocykli V-Twin oraz custom

- MotoRmania

Kilka dni temu Metzeler zaprezentował nowy model opony – ME 888 Marathon Ultra.

Informacja prasowa

Niemiecki producent opon zaprezentował ją na 13., corocznej wystawie V-Twin Expo i od razu otrzymała ona przydomek „Triple 8” (Potrójna Ósemka). Nowa ME 888 Marathon Ultra przeznaczona jest dla motocykli typu V-Twin oraz custom oraz została mianowana dziedzicem modelu ME 880 Marathon.

Potrójna Ósemka oferuje przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, jednocześnie znacząco podnosząc swoją wytrzymałość na przebieg. Cel, jakim było podniesienie wytrzymałości nie miał wpływu na cechy, którymi charakteryzował się poprzedni model ME 880 Marathon, czyli tak popularne: stabilność, zwrotność, przyczepność oraz wyśmienita wydajność na mokrych drogach. Kolejnym, osiągniętym przez inżynierów Metzeler celem, była odporność na ząbkowanie bieżnika przez cały czas użytkowania opony. ME 888 lepiej odprowadza też wodę oraz jest odporniejsza na zjawisko aquaplaningu.

Metzeler zmodyfikował też obszar kontaktu z asfaltem. W przypadku ME 888 Marathon Ultra jest on o 5% krótszy i 15% szerszy, niż w ME 880 Marathon, dzięki przeprojektowanemu profilowi opon oraz nowym rozwiązaniom technicznym w karkasie i strukturze. Dłuższy obszar kontaktu wpływa na szybsze zużycie opony ze względu na deformację powierzchni opony. Z drugiej strony, krótszy i szerszy obszar pomaga w lepszej dystrybucji siły potrzebnej do przekazywania mocy na nawierzchnię, redukując przegrzewanie opony ze względu na efekt ślizgania.

Nowe opony ME 888 Marathon Ultra dostępne będą od lutego i wszyscy klienci będą mogli wybrać je dla nowszych modeli Harley-Davidsona. Dostępne rozmiary to:

Przód:
MT90B16 M/C 72H TL
110/90-19 M/C 57H TL
130/80B17 M/C 65H TL
130/90-16 M/C 67H TL

Tył:
MT90B16 M/C 74H TL
MU85B16 M/C 77H TL
130/90B16 M/C REINF 73H TL
150/80B16 M/C REINF 77H TL
170/80B15 M/C 77H TL
180/65B16 M/C REINF 81H TL

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl