„[Motocyklowa] klasa średnia staje się coraz ważniejsza.”

Pamiętacie wywiad z szefem KTMa, który w grudniu odbił się głośnym echem w całej branży motocyklowej? Stefan Pierer, szef KTMa i Husqvarny zarzucił wtedy pomysł, że Ducati całkiem nieźle pasowałoby do portfolio jego firm. Dodał wtedy też, że cena nie byłaby problemem, a więcej uwagi należałoby poświęcić pytaniu „jak możemy stać się silniejsi wspólnie”.

Informacja o wizji zakupu Ducati przez KTMa tak mocno przysłoniła nam (i nie tylko) wizję, że aż nie zauważyliśmy innej ciekawej informacji zawartej w tym samym wywiadzie z redakcją Speedweek. Mimo, że (jak się okazuje) jest to news sprzed 2 miesięcy, to zdecydowanie warto się z tą treścią zapoznać!

Zapytany o to, czy chce pozostać przy silnikach o układach 1- oraz 2-cylindrowych, Stefan Pierer odpowiedział:

„Tematem przewodnim [na rok 2019] jest 790 Adventure. Chcemy sprzedać go w liczbie 15 000 sztuk. Klasa średnia staje się coraz ważniejsza. W tym segmencie dodamy także kolejne modele, jak SMT i tak dalej. W segmencie 500 przedstawimy maszynę 2-cylindrową, która produkowana jest przez naszego partnera, Bajaj w Indiach. Tą maszyną będziemy konkurowali z Japończykami. Wzrost odbywa się własnie na rynkach wschodzących, a na tychże rynkach poprzez ‚motocykle premium’ rozumie się właśnie kategorię 500 – 800 ccm.”

Nie jesteśmy ani trochę zaskoczeni, że na bazie 790 powstają kolejne modele. Nakeda w postaci 790 Duke już objeździliśmy, a przygodowy 790 Adventure zapowiada się fantastycznie. Wygląda na to, że do gamy dołączy jeszcze rozrywkowe, użytkowe supermoto w postaci 790 SMT. Jego naturalną konkurencją będzie nowe Ducati Hypermotard czy Aprilia Dorsoduro. KTM ma doświadczenie w tego typu motocyklach rozrywkowych, a więc można spodziewać się sporego zamieszania.

Pierer powiedział „kolejne modele, jak SMT i tak dalej”. Czyli co będzie następne? Mamy pewną sugestię. Na miesiąc po wywiadzie, manager szosowego działu PR w KTMie, zawadiacko udostępnia na swoim Twitterze pomysł dotyczący KTMa RC790. Czyżby sportowa 790-tka rzeczywiście nadchodziła?

Co z 500-tkami? Damy sobie rękę uciąć, że schemat będzie podobny, jak w przypadku modeli 390 oraz 790. To oznacza jedną platformę dla kilku modeli. Można więc spodziewać się, że najpierw powstanie wersja naked 500, a później lub być może od razu dołączą do niego sport i/lub adventure.

Kiedy? Pierer zaznaczył, że wzrost na rynkach wschodzących właśnie trwa. Takiej okazji nie można przegapić, a więc można liczyć, że pierwsze wersje 790 SMT oraz 500-tki zostaną zaprezentowane już na wystawach pod koniec sezonu 2019, jako modele debiutujące w salonach w (drugiej?) połowie 2020.