KTM zapowiada: 790 SMT oraz nowe modele klasy 500

- Piotr Jędrzejak

„[Motocyklowa] klasa średnia staje się coraz ważniejsza.”

Pamiętacie wywiad z szefem KTMa, który w grudniu odbił się głośnym echem w całej branży motocyklowej? Stefan Pierer, szef KTMa i Husqvarny zarzucił wtedy pomysł, że Ducati całkiem nieźle pasowałoby do portfolio jego firm. Dodał wtedy też, że cena nie byłaby problemem, a więcej uwagi należałoby poświęcić pytaniu „jak możemy stać się silniejsi wspólnie”.

Informacja o wizji zakupu Ducati przez KTMa tak mocno przysłoniła nam (i nie tylko) wizję, że aż nie zauważyliśmy innej ciekawej informacji zawartej w tym samym wywiadzie z redakcją Speedweek. Mimo, że (jak się okazuje) jest to news sprzed 2 miesięcy, to zdecydowanie warto się z tą treścią zapoznać!

Zapytany o to, czy chce pozostać przy silnikach o układach 1- oraz 2-cylindrowych, Stefan Pierer odpowiedział:

„Tematem przewodnim [na rok 2019] jest 790 Adventure. Chcemy sprzedać go w liczbie 15 000 sztuk. Klasa średnia staje się coraz ważniejsza. W tym segmencie dodamy także kolejne modele, jak SMT i tak dalej. W segmencie 500 przedstawimy maszynę 2-cylindrową, która produkowana jest przez naszego partnera, Bajaj w Indiach. Tą maszyną będziemy konkurowali z Japończykami. Wzrost odbywa się własnie na rynkach wschodzących, a na tychże rynkach poprzez 'motocykle premium’ rozumie się właśnie kategorię 500 – 800 ccm.”

Nie jesteśmy ani trochę zaskoczeni, że na bazie 790 powstają kolejne modele. Nakeda w postaci 790 Duke już objeździliśmy, a przygodowy 790 Adventure zapowiada się fantastycznie. Wygląda na to, że do gamy dołączy jeszcze rozrywkowe, użytkowe supermoto w postaci 790 SMT. Jego naturalną konkurencją będzie nowe Ducati Hypermotard czy Aprilia Dorsoduro. KTM ma doświadczenie w tego typu motocyklach rozrywkowych, a więc można spodziewać się sporego zamieszania.

Pierer powiedział „kolejne modele, jak SMT i tak dalej”. Czyli co będzie następne? Mamy pewną sugestię. Na miesiąc po wywiadzie, manager szosowego działu PR w KTMie, zawadiacko udostępnia na swoim Twitterze pomysł dotyczący KTMa RC790. Czyżby sportowa 790-tka rzeczywiście nadchodziła?

Co z 500-tkami? Damy sobie rękę uciąć, że schemat będzie podobny, jak w przypadku modeli 390 oraz 790. To oznacza jedną platformę dla kilku modeli. Można więc spodziewać się, że najpierw powstanie wersja naked 500, a później lub być może od razu dołączą do niego sport i/lub adventure.

Kiedy? Pierer zaznaczył, że wzrost na rynkach wschodzących właśnie trwa. Takiej okazji nie można przegapić, a więc można liczyć, że pierwsze wersje 790 SMT oraz 500-tki zostaną zaprezentowane już na wystawach pod koniec sezonu 2019, jako modele debiutujące w salonach w (drugiej?) połowie 2020.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl