KTM 790 Duke 2018: mocny i precyzyjny [zdjęcia, film, dane techniczne]

- Piotr Jędrzejak

Waży 169 kg, ma 105 KM mocy, jest dopakowany dobrym zawieszeniem i elektroniką, którą oczywiście można odłączyć. Podobno jest precyzyjny jak skalpel, a my jesteśmy w stanie w to uwierzyć.

Po raz pierwszy zaprezentowano go dokładnie rok temu, a teraz w końcu poznaliśmy jego wersję produkcyjną. KTM 790 Duke w końcu jest! Napędza go zupełnie nowy silnik o oznaczeniu LC8c i jest to rzędowy dwucylindrowiec o mocy 105 KM oraz momencie 86 Nm. Do tego posiada rozwinięty pakiet elektroniki i waży zaledwie 169 kg na sucho. Cytując producenta: „To jest prawdziwy KTM – mocny i precyzyjny, zadowalający potrzeby każdego, kto wie że stosunek mocy do masy i zwrotność mogą być ważniejsze niż surowa, brutalna moc na prostej.” Chyba bardzo się polubimy.

Silnik to zupełnie nowa konstrukcja. Jest to układ rzędowy, dwucylindrowy, po 4 zawory na cylinder. Produkuje 86 Nm momentu obrotowego przy 8000 obr/min i niemal natychmiast pojawia się pełna moc 105 KM. Skrzynia biegów posiada 6 przełożeń oraz sprzęgło uślizgowo-asystujące, które obsługiwane jest linką, ale podobno wystarczy tylko 1 palec.

KTM 790 Duke 2018 (18)

790 Duke posiada elektroniczną przepustnicę Ride By Wire i 4 tryby jazdy (Sport, Street, Rain, Track). Pakiet elektroniki jest rzeczywiście bogaty, do ustawienia są: anty-wheelie, kontrola startu, zaawansowana kontrola trakcji czuła na uślizgi i złożenia w zakrętach, quickshifter w górę i w dół, kontrola hamowania silnikiem oraz „zakrętowy” ABS z możliwością odłączenia tylego koła. Oczywiście KTM nie byłby sobą, gdyby nie podkreślił możliwości odłączenia wszystkich systemów. Wśród opcji jest też KTM My Ride, czyli system, który łączy smartfona z kolorowym ekranem TFT.

KTM 790 Duke 2018 (21)

W kwestii podwozia nowy 790 Duke stoi na wysokim poziomie. Hamulce z przodu to dwie tarcze 300 mm i radialnie montowane, 4-tłoczkowe zaciski monobloc. Pompa hamulcowa jest radialna. Przedni widelec to wysokiej jakości produkt WP z funkcją tłumienia odbicia i dobicia podzieloną na dwie lagi. Oczywiście z pełną regulacją. Z tyłu pracuje amortyzator WP z regulacją naprężenia. Nie zabrakło amortyzatora skrętu, a kierownica może być zamontowana w 4 różnych pozycjach w półce, a obrócić ją można w kolejne 3 pozycje. Kanapa znajduje się na wysokości 825 mm. 790 Duke waży na sucho 169 kg.

KTM 790 Duke dane techniczne tech spec

KTM 790 Duke 2018 (36) KTM 790 Duke 2018 (31) KTM 790 Duke 2018 (22)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl