KTM 790 Adventure R Prototype: zdjęcia i film!

- Piotr Jędrzejak

KTM przygotowuje offroadowy pocisk dalekiego zasięgu.

W dużym skrócie można powiedzieć, że na targach w Mediolanie KTM pokazał tylko dwa nowe motocykle. Pierwszym z nich jest ukończony już, nowy 790 Duke średniej wielkości, w którym jesteśmy zakochani. Drugim motocyklem jest koncepcyjna wersja średniej wielkości enduraka. Nazywa się KTM 790 Adventure R Prototype.

KTM 790 Adventure R Prototype (2)

KTM nie pochwalił się żadnymi szczegółowymi danymi tego motocykla. Wiadomo, że jest to bratnia dusza Duke’a, który ma zupełnie nowy silnik LC8c. Jednostka posiada 2 cylindry w rzędzie oraz produkuje 105 KM mocy i 86 Nm momentu obrotowego. Przy tym 790 Duke jest upakowany nowoczesną elektroniką i waży 169 kg na sucho.

KTM 790 Adventure R Prototype (6)

Można więc spodziewać się, że wersja Adventure będzie miała podobne osiągi, równie wysoki poziom wyposażenia i oby ważyła równie niewiele. Przy tym motocykl oczywiście czerpie wiele z rajdówki KTMa konsekwentnie wygrywającej Rajd Dakar. Widzicie te potężne owiewki po bokach silnika? Jedną z plotek-ciekawostek jest fakt, że zbiornik paliwa przeniesiony został własnie w to miejsce. Taki zabieg pozwoliłby zastosować płaską kanapę offroadową, pomógłby obniżyć środek ciężkości oraz zwiększyć pojemność paliwa. W ten sposób pojedziemy w offroadzie nie tylko szybko, ale też daleko.

KTM 790 Adventure R Prototype (9)

790 Adventure R wygląda, jakby był gotowy do produkcji. Yamaha zapowiada swoją Tenere 700 na sezon 2019 (prawdopodobnie). Czy KTM zrobi podobnie? A może premiera zostanie przyspieszona, aby odebrać klientów opóźniającej się Yamasze? Koniec gadania, podziwiajcie zdjęcia oraz film w towarzystwie dakarowego KTMa 450 Rally.

KTM 790 Adventure R Prototype (3) KTM 790 Adventure R Prototype (1) KTM 790 Adventure R Prototype (9) KTM 790 Adventure R Prototype (7) KTM 790 Adventure R Prototype (5)

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl