KTM 1050 Adventure 2015: mniejszy i tańszy

- Piotr Jędrzejak

Ma 95 KM mocy, waży 212 kg i posiada podstawowe, ale wciąż dobre wyposażenie.

KTM chce wgryźć się w segment motocykli Adventure z każdej strony. Głównym zawodnikiem jest 1190 Adventure. Dla osób szukających luksusu powstał 1290 Super Adventure. A teraz Austriacy prezentują propozycję dla klientów, którzy albo mają mniejszy portfel, albo nie lubią wszelkiego rodzaju wodotrysków, albo po prostu mają mniejsze doświadczenie. Jest to 1050 Adventure.

KTM 1050 Adventure 2015 (14)Pierwsze plotki o nim pojawiły się już dawno, ale teraz wszystko jest oficjalne. Jego silnik 1050 w układzie V2 będzie generował 95 KM, a na wyposażeniu podstawowym znajdzie się kilka podstawowych bajerów, jak 3-stopniowa kontrola trakcji, hamulce radialne Brembo z ABSem, sprzęgło uślizgowe oraz zawieszenie od WP. Nie zabrakło kilku trybów jazdy oraz przepustnicy Ride-by-Wire. Jego waga to 212 kg. W razie potrzeby moc można ograniczyć tak, aby motocykl spełniał normy niezbędne dla prawa jazdy kat. A2.

Według plotek 1050 Adventure ma kosztować w Europie ok. 55000 złotych. Mały Adventure wydaje się być rozsądnym konkurentem dla Suzuki V-Strom 1000, który jednak wciąż jest tańszy o 5 tysięcy. Nie możemy się doczekać, aby zorganizować ich porównanie!

KTM 1050 Adventure 2015 (3)

KTM 1050 Adventure 2015 (8)

KTM 1050 Adventure 2015 (4)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl