Kawasaki Z1000 2014: zdjęcia, video i dane!

- Piotr Jędrzejak

Kawasaki przyznało otwarcie, że w klasie potężnych nakedów nie będzie walczyło liczbą koni mechanicznych, ale jakością prowadzenia.

A my jesteśmy przekonani, że nie tylko tym. Potężnym atutem Z1000 jest jego wygląd z dominującym ogromnym zbiornikiem, wysokim zadupkiem oraz miażdżącą czasoprzestrzeń lampą z czterema soczewkami! Jest to pierwszy motocykl Kawasaki z oświetleniem wyłącznie LEDowym.

Pierwszym podpunktem w zaletach Z1000 są hamulce. Zaciski Tokico Monobloc są montowane radialnie, mają po 4 tłoczki i pracują z radialną pompą. Kolejny punkt programu to zawieszenie. Widelec Showa Big Piston Fork ma pełną regulację, a jego konfiguracja ma sprzyjać nie tylko codziennej jeździe po bułki, ale i ostremu katowaniu na torze. Tylny amortyzator ma regulację napięcia oraz tłumienia odbicia. Rama jest aluminiowa, koła są lekkie, a masa jest scentralizowana, co ma jeszcze bardziej pozytywnie wpływać na jakość prowadzenia. Z1000 waży jednak 220 kg. ABS jest w opcji, a to kosztuje dodatkowy kilogram. Przy prezentacji zabrakło wzmianki o kontroli trakcji i trybach jazdy, szkoda.

Sam silnik to jednostka znana już z Z1000SX 2014 – ma więc 142 KM oraz 111 Nm. Kawasaki zadbało też o to, aby środkowy i dolny zakres obrotów dostarczał sporo emocji. Zbiornik paliwa ma 17 litrów, kierownica to szeroki, aluminiowy fat-bar w stylu streetfighterów, a zegary LCD są bardzo bajeranckie. Podoba się Wam?

Kawasaki Z1000 2014 – dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Displacement1,043 cm3
Bore and Stroke77.0 x 56.0 mm
Compression ratio11.8:1
Valve systemDOHC, 16 valves
Fuel systemFuel injection:φ38 mm x 4 (Keihin) with oval sub-throttles
IgnitionDigital
StartingElectric
LubricationForced lubrication, wet sump
DRIVETRAIN
Transmission6-speed, return
Final driveSealed chain
Primary reduction ratio1.627 (83/51)
Gear ratios: 1st2.600 (39/15)
2nd1.950 (39/20)
3rd1.600 (24/15)
4th1.389 (25/18)
5th1.238 (26/21)
6th1.107 (31/28)
Final reduction ratio2.867 (43/15)
ClutchWet multi-disc, manual
FRAME
TypeTwin-tube, aluminium
Wheel travel: front120 mm
rear122 mm
Tyre: front120/70ZR17M/C (58W)
rear190/50ZR17M/C (73W)
Caster (rake)24.5o
Trail101 mm
Steering angle (left/right)29o / 29o
SUSPENSION
Front: Type41 mm inverted fork with stepless compression and rebound damping and spring preload adjustability
Rear: TypeHorizontal Back-link, gas-charged, with stepless rebound damping and preload adjustability
BRAKES
Front: TypeDual semi-floating 310 mm petal discs
CaliperDual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Rear: TypeSingle 250 mm petal disc
CaliperSingle-piston
DIMENSIONS
Overall length2,045 mm
Overall width790 mm
Overall height / High position1,055 mm
Wheelbase1,435 mm
Ground clearance125 mm
Seat height815 mm
Curb mass220/221 kg
Fuel capacity17 litres
PERFORMANCE
Maximum power104.5 kW {142 PS} / 10,000 rpm
Maximum torque111 Nm {11.3 kg-m} / 7,300 rpm

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl