Kawasaki pracuje nad 4-cylindrową 250-tką?!

- Piotr Jędrzejak

Te doniesienia nas ekscytują. Bardzo.

Znacie określenie „screamer”, czyli w wolnym tłumaczeniu krzykacz? Poza kryptonimem dla kolejności zapłonów, tak nazywało się również małolitrażowe, wielocylindrowe silniki, głównie z Japonii. Zapytacie, dlaczego akurat krzykacz? Odpowiedź jest bardzo prosta, a podamy ją na przykładzie Kawasaki ZXR 250 z 1988 roku, które miało właśnie 4 cylindry i łączną pojemność skokową 250 ccm. To pozwalało na umieszczenie odcinki na astronomiczno-zabójczo-piekielnym poziomie 19 000 obr/min. Wiemy, że w tym momencie BARDZO chcecie przekonać się, jak to brzmiało, dlatego odsyłamy Was do kilku filmików z tym silnikiem w roli głównej. Już rozumiecie naszą ekscytację?

Kawasaki ZXR250 1995

ZXR250 z 1995 roku

Indonezyjski blog motocyklowy TMCblog.com donosi, że Kawasaki pracuje właśnie nad nowym silnikiem o dokładnie takich rozmiarach, a dowodem są zdjęcia. Według ich źródła, projektowany motocykl będzie nowoczesnym wcieleniem wspomnianego ZXR 250, jednak silnik to zupełnie nowa konstrukcja, której ideologicznie jest znacznie bliżej do aktualnej Ninjy ZX-6R.

Wiarygodności tym plotkom dodaje jeszcze jeden fakt. Prawo w Azji bywa wredne – w Indonezji na przykład, motocykle o pojemności 250-500 obłożone są podatkiem 60%, a powyżej 500 już 75%. Dlatego właśnie sprzęty do 249 ccm są tak bardzo popularne, a rynek jest przecież ogromy, więc Japonia robi co może, aby wykroić sobie jak największy kawałek tortu.

Stare Kawasaki ZXR250 legitymowały się mocą w okolicy 39-45 KM. Jak będzie dziś? Czy właśnie projektowany silnik będzie kręcił się do 19000 obr/min? A może jeszcze wyżej? Na te odpowiedzi musimy jeszcze trochę poczekać. Według TCMblog premiera nowej, 4-cylindrowej 250-tki odbędzie się za 1-2 lata.

4 cylindry i 250 ccm - projekt kawasaki 2014 (1)

4 cylindry i 250 ccm - projekt kawasaki 2014 (2)

4 cylindry i 250 ccm - projekt kawasaki 2014 (3)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl