Hypermotard 939, SP, Hyperstrada 939: Ducati 2016 [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

Ostatnią z nowości Ducati na tragach Eicma była nowa seria Hyper w postaci: Hypermotard 939, Hypermotard 939 SP i Hyperstrada 939. Na scenę wjechali nimi zawodnicy MotoGP z fabrycznego zespołu Ducati, Andrea Dovizioso oraz Andrea Iannone.

Nowe Hypermotardy przede wszystkim mają nowy silnik. Jest to kolejna ewolucja jednostki Testastretta 11°, tym razem o pojemności 937 ccm, zamiast 821 ccm. Odbyło się to dzięki zwiększeniu średnicy tłoka z 88 do 94 mm. Jest też nowy wał korbowy, tłoki, cylindry oraz głowica. Kompresja zwiększyła się do 13,1:1 oraz jest nowy układ wydechowy. Jednostka spełnia normy Euro 4, a interwały między serwisami wynoszą aż 30000 km. Moc wzrosła o 3 KM do poziomu 113 Km przy 9000 obr/min. Moment obrotowy wzrósł o blisko 9 Nm do poziomu 97,9 Nm przy 7500 obr/min.

https://www.youtube.com/watch?v=LGnLN394aFg

Hypermotard 939 SP - Ducati 2016 (2)

Najważniejsze cechy nowych Hypermotardów:

Hypermotard 939:
– silnik Ducati Testastretta 11°, 937 ccm, 113 KM, 97,9 Nm
– spełnia Euro 4
– chłodnica oleju
– zegary LCD ze wskaźnikiem biegu
– hand-guardy ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
– nowy tłumik
– Ducati Safety Pack (ABS Bosch, kontrola trakcji DTC)
– tryby jazdy (Sport | Touring | Urban)
– opony Pirelli Diablo Rosso II
– zaciski Brembo M50 ze zwykłą (osiową) pompą hamulcową
– kanapa na wysokości 870 mm
– przedni widelec Kayaba USD 43 mm
– tylny amortyzator Sachs z regulacją tłumienia odbicia i naprężenia wstępnego
– waga na sucho/mokro: 181 / 204 kg

Ducati Hypermotard 939 2016 (11)

Hypermotard 939 SP, różnice względem podstawowego:
– inne tryby jazdy (Race | Sport | Wet)
– kute felgi Marchesini
– aluminiowa, gruba kierownica
– opony Pirelli Supercorsa SP
– radialna pompa hamulcowa
– sportowa kanapa na wysokości 890 mm
– maksymalny kąt złożenia 47,5°
– widelec Öhlins 50 mm z pełną regulacją
– amortyzator Öhlins z pełną regulacją
– karbonowy błotnik i pokrywa paska rozrządu
– waga na sucho/mokro: 178 / 201 kg

Hypermotard 939 SP - Ducati 2016 (7)

Hyperstrada 939, różnice względem podstawowego:
– turystyczna szyba
– turystyczna kanapa na wysokości 810 mm
– uchwyty dla pasażera
– boczne sakwy o pojemności 50 l.
– centralka
– płyta ochronna pod silnikiem
– dodatkowe pokrętło od napięcia wstępnego tylnej sprężyny
– 2 gniazda 12V
– mocniejszy alternator
– większe błotniki
– opony Pirelli Scorpion Trail II
– waga na sucho/mokro: 187 / 210 kg

HyperSTRADA 939 - Ducati 2016 (4)

Ducati Hypermotard 939 2016 - dane techniczne

Dane techniczne – kliknij aby powiększyć

Hypermotard 939 SP - Ducati 2016 (1)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl