Husqvarna Vitpilen 701 2018 w końcu jest! [+ projekt 701 Svartpilen]

- Piotr Jędrzejak

Prezentacja Husqvarny na targach Eicma nie była zbyt obszerna. Pokazano w sumie tylko dwa motocykle (z czego jeden był tylko projektem), ale za to jakie!

Pamiętacie model Vitpilen 701, neo cafe racer zaprezentowany po raz pierwszy w 2015 roku, którego każdy od tamtej pory szczerze pragnął? W końcu pokazano ostateczną wersję produkcyjną, która do salonów trafi najpóźniej w marcu 2018 roku! Vitpilen 701 w swojej ostatecznej wersji wygląda obłędnie. Motocykl pozostał w dużym stopniu wierny temu, co zaprezentowano w formie modelu koncepcyjnego. Konstrukcyjnie bazuje na KTMie 690 SMCR, ale wizualnie to już zupełnie inna bajka.

Husqvarna Vitpilen 701 2018 (2)

Na pokładzie znalazła się manetka ride-by-wire, kontrola trakcji, wyłączalny ABS oraz sprzęgło uślizgowe. W ramie pracuje oczywiście silnik jednocylindrowy, a dwa wałki wyrównoważające mają zapobiegać wibracjom. Moc maksymalna wynosi 73,8 KM, a moment obrotowy to 72 Nm, przy wadze 157 kg bez paliwa. Pełne dane techniczne znajdziecie na dole artykułu.

Husqvarna Vitpilen 701 2018 (17)

Razem z powyższym motocyklem, Husqvarna przypomniała jego brata, model Svartpilen 701. Kiedyś był on czymś w stylu neo-scramblera, a teraz jest tak świetny, że zanim włączycie film i obejrzycie zdjęcia, zapnijcie pasy aby nie spaść z fotela. Motocykl jest „mrocznym eksploratorem ulic”, ma nowoczesny design, nawiązuje do surowej przyjemności z jazdy, a inspirowany jest ikoniczną sceną flat trackową. Technologicznie będzie zbliżony do Vitpilen 701. Nie możemy się doczekać. Svartpilen 701 pojawi się w sprzedaży do marca 2018 roku.

Husqvarna SVARTPILEN 701 (14)

 HUSQVARNAVITPILEN 701
Engine
Engine typeSingle cylinder, 4-stroke
Displacement693 cc
Bore/stroke105/80 mm
Power55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Torque72 Nm @ 6,750 rpm
Compression ratio12,8:1
Starter/batteryElectric starter/12V 8.6Ah
Transmission6 gears
Fuel systemKeihin EFI (throttle body 50 mm)
Control4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm
LubricationPressure lubrication with 2 oil pumps
Engine oilBel Ray, SAE 10W-50
Primary drive36:79
Final drive16/40
CoolingLiquid cooling
ClutchAPTCTM slipper clutch, hydraulically operated
Engine management/ignitionKeihin EMS, double ignition
Chassis
FrameChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
SubframeAluminium
Handlebar Aluminium clip-on
Front suspensionWP-USD Ø 43 mm
Rear suspensionWP-Monoshock with linkage
Suspension travel front/rear135 mm
Front brakeBrembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm
Rear brakeBrembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
ABSBosch 9M+ Two Channel
Wheels front/rearCast aluminium wheels 3.50 x 17”; 5.00 x 17”
Tyres front/rearBridgestone Battlax 120/70 R 17; 160/60 R 17
ChainX-Ring 5/8 x 1/4″
SilencerStainless steel primary and secondary silencer
Steering head angle65°
Triple clamp offset28 mm
Trail109 mm
Wheel base1434 +/- 15 mm
Ground clearance140 mm
Seat height830 mm
Tank capacity (approx.)12.0 litres/2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx) 157 kg

Husqvarna Vitpilen 701 2018 (25) Husqvarna Vitpilen 701 2018 (26) Husqvarna Vitpilen 701 2018 (44) Husqvarna SVARTPILEN 701 (11)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl