Svartpilen 701 to kolejny motocykl w gamie, który stanowi o powrocie Husqvarny na asfalt. Jak twierdzi producent, jest to nowoczesny naked bike, inspirowany flat-trakciem, jednak jest kompletnie wolny od przesady, dostarczając surowe i autentyczne przeżycia z jazdy. 

Oczywiście jest to model bliźniaczy z Husqą Vitpilen 701, a więc również z KTMami SMC-R 690 oraz Duke 690 – co oczywiście nie jest wadą. Svartpilen 701 ma kratownicową ramę stalową i aluminiowy wahacz. Przednie zawieszenie WP o śr. 43 oferuje pełną regulację. Tylny amortyzator WP można ustawiać pod względem kompresji i tłumienia odbicia. Zbiornik mieści 12 litrów paliwa.

Motocykl oczywiście stoi na lekko offroadowych oponach (Pirelli MT60 RS), a z przodu pojawił się zabieg flattrackowo-offroadowy. Koło ma 18 cali średnicy. Opona to 110/80-18. Z tyłu jest 160/60-17. Na układ hamulcowy składają się radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo na tarczach 320 mm. ABS dostarczył Bosch i oczywiście można go wyłączyć.

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (3)

Silnik jednocylindrowy o pojemności 692,7 ccm produkuje 75 KM przy 8,500 rpm oraz 72 Nm przy 6,750 rpm. Sterowany jest elektroniczną przepustnicą ride-by-wire i wszystko wskazuje na to, że Husqvarna nie trudziła się z zakładaniem tu kontroli trakcji. Jest za to hydraulicznie sterowane sprzęgło uślizgowe APTC, a także quickshifter w obie strony. Motocykl waży 158,5 kg bez paliwa, a więc zaledwie ok. 167 kg w stanie gotowym do jazdy.

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (37)

Tyle z tematów technicznych. Teraz podziwiajcie, jak 701 Svartpilen kozacko wygląda. Zwróćcie szczególną uwagę na oświetlenie LED, które z przodu ukryło się w kwadratowej czaszy, a z tyłu pod gustownym spojlerem. Tak jak w Vitpilen, po środku jest designerski zabieg „split” dzielący motocykl na dwie części. Po prawej stronie znalazło się nowoczesne pole numerowe, jak w prawdziwym flat tracku. Nie ma co ukrywać – pod względem wyglądu jesteśmy w Husqvarnie zakochani. Pod warunkiem, że natychmiast po zakupie seryjne lusterka trafią do śmieci, a zastąpią je te, które widać na zdjęciach.

 Dane techniczne SVARTPILEN 701
Engine
Engine type Single cylinder, 4-stroke
Displacement 692.7 cc
Bore/stroke 105/80 mm
Power 55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Torque 72 Nm @ 6,750 rpm
Compression ratio 12,8:1
Starter/battery Electric starter/12V 8.6Ah
Transmission 6 gears
Fuel system Keihin EFI (throttle body 50 mm)
Control 4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm
Lubrication Pressure lubrication with 2 oil pumps
Engine oil Motorex, SAE 10W-50
Primary drive 36:79
Final drive 16/40
Cooling Liquid cooling
Clutch APTCTM slipper clutch, hydraulically operated
Engine management/ignition Keihin EMS, double ignition
Chassis
Frame Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
Subframe Aluminium
Handlebar  Aluminium clip-on
Front suspension WP-USD Ø 43 mm
Rear suspension WP-Monoshock with linkage
Suspension travel front/rear 150 mm
Front brake Brembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm
Rear brake Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
ABS Bosch 9M+ Two Channel
Wheels front/rear Cast aluminium wheels 3.0 x 18”; 5.00 x 17”
Tyres front/rear Pirelli MT60 RS 110/80 R18; 160/60 R17
Chain X-Ring 5/8 x 1/4″
Silencer Stainless steel primary and secondary silencer
Steering head angle 65°
Triple clamp offset 28 mm
Trail 119 mm
Wheel base 1436 +/- 15 mm
Ground clearance 164 mm
Seat height 835 mm
Tank capacity (approx.) 12.0 litres/2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx)  158.5 kg

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (39)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (40)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (16)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (21)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (17)