Hondy z silnikami V4: superbike oraz VF800?

- Piotr Jędrzejak

Układ V4 zyskuje w Hondzie na popularności. Wygląda na to, że drogowa osiemsetka oraz superbike’owy litr są coraz bliżej!

Pamiętacie nasze plotki sprzed miesiąca, według których Honda miała w planie wypuszczenie nowej wersji VFR800F? Ostatnio brytyjski portal Visordown opublikował kolejne doniesienia na ten temat. Tym razem są to schematy użyte do opatentowania nowego motocykla o nazwie VF800.

Na szkicach widzimy silnik V4 pochodzący z VFR800. W przeciwieństwie jednak do tego, co znaleźć możemy w obecnym Crossrunnerze, chłodnice umieszczone są nie po bokach, ale z przodu (przed silnikiem, nad przednim kołem) oraz poniżej (pomiędzy kołem, a silnikiem). Wygląda też na to, że motocykl posiada rurową ramę stalową.

Wnioskując z rysunku, pozycja na motocyklu będzie raczej pochylona. Poprzednie szkice z kolei sugerowały pozycję bardziej wyprostowaną, charakterystyczną dla nakedów. Szefem projektu jest Keisuke Kishikawa, czyli ta sama osoba, która stała za serią Hond NC700. To z kolei może sugerować, że tak samo jak przypadku NC, szosowe modele VF800 pojawią się w dwóch (lub więcej) wersjach.

Kolejna plotka pochodzi z Włoch i dotyczy nowego litrowego superbike’a z jednostką V4 spod znaku Wielkiego Skrzydła. Plotki o powstaniu takiego motocykla sięgają już wielu lat. Szczególne nasilenie miało miejsce pod koniec roku 2012, kiedy prezydent Hondy po raz pierwszy publicznie przyznał, że prace nad motocyklem trwają. Włoskie media w ostatnim czasie jednak tak mocno ekscytowały się, że już w listopadzie na Eicmie zobaczymy coś, co może być następcą CBR1000RR, że włoski oddział Hondy musiał coś z tym zrobić.

Włoskie redakcje otrzymały maile. Dowiadujemy się z nich, że premiery na Eicmie 2013 z pewnością nie będzie, a sprzęt ma być „najbardziej wyrafinowanym motocyklem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Hondę”. Generalnie nie udało dowiedzieć się nic nowego, chyba, że skusimy się na czytanie pomiędzy wierszami. W tych samych dniach federacja FIM ogłosiła, że w sezonie 2015 w życie wchodzą nowe zasady World Superbike. Chodzi o klasę EVO i motocykle tańsze oraz jeszcze bardziej zbliżone do seryjnie produkowanych. Najbardziej wyrafinowana Honda może być w takim razie odpowiednikiem 1199 Panigale R Superleggera, czyli swoistym obejściem zasady o motocyklach produkcyjnych.

Czy Honda wypuści drogowego superbike’a z silnikiem V4, którego „seryjna” produkcja ograniczona zostanie do kilkuset sztuk, a cena zawiśnie na poziomie 75 000 Euro? Dlaczego nie, przecież już kiedyś zrobiła coś podobnego z modelem NR750. Co Honda planuje w związku z VF800? To ciężko odgadnąć, więc pozostaje nam czekać na kolejne przecieki.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl