Honda opatentowała część zadupka RC213V-S

- Piotr Jędrzejak

Pamiętacie Hondę RC213V-S? Nie wątpimy, że tak. W końcu nie codziennie Honda ogłasza wypuszczenie motocykla prosto z MotoGP na drogi publiczne…

Plotki o homologowanej odmianie wyścigowej Hondy pojawiły się już bardzo dawno temu, ale adrenalina zawrzała, gdy na targach Eicma 2014 Honda potwierdziła oficjalnie – prace nad RC213V-S trwają. Niestety nie wiadomo nic więcej. Teoretycznie ma to być motocykl prawie prosto z MotoGP, z dołożonymi światłami i lusterkami. W praktyce nie wiadomo zupełnie nic, nawet tego, jakie są to prace i czy Honda rzeczywiście kiedykolwiek wypuści ten motocykl (nawet z ceną 638 000 zł)…

Wtem, w ostatnich dniach pojawiają się rysunki patentowe oznaczone modelem RC213V-S! Tak! W końcu!

Emocje opadają, gdy zaglądamy głębiej. Okazuje się, że Honda rzeczywiście coś opatentowała, ale jest to jedynie kawałek kształtu zadupka, wylot jednej z rur wydechowych, umiejscowienie tylnego światła i kawałek uchwytu tablicy. Dokładnie tak, opatentowane zostało wszystko to, co na rysunkach NIE jest różowe.

Honda RC213V-S patent tył zadupek (8)

Honda RC213V-S patent tył zadupek (7)

Co to oznacza w praktyce? Na pewno nie jest to potwierdzenie wypuszczenia RC213V-S na rynek. Honda wciąż nie opatentowała kształtu motocykla, mimo, że różowy sprzęt na szkicach jest identyczny z tym, co widzieliśmy na pierwszych zdjęciach. Nie jesteśmy pewni po co Honda to zrobiła. Może świadomie chce wzbudzić ciekawość? A może tylko patentuje ten kształt zadupka, aby użyć go w jakimkolwiek przyszłościowym modelu? A może to po prostu jeden z tych patentów, który na zawsze wyląduje w szufladzie?

Honda RC213V-S patent tył zadupek (5)

Honda RC213V-S patent tył zadupek (4)

Honda RC213V-S patent tył zadupek (3)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl