Honda własnie oficjalnie zaprezentowała nową wersję swojego crossa w kategorii 4-suwowych 250-tek. CRF250R posiada mocniejszy silnik i podwozie wprost z 450-tki. Sprawdźcie, czego możecie się spodziewać!

informacja prasowa

Poniżej znajdziecie skrócony opis oraz specyfikację techniczną. Pełny opis zmian i nowości technicznych znajduje się na drugiej stronie tego artykułu.

2018 CRF250R

Honda CRF250R otrzymała nowy silnik DOHC, o zwiększonym zakresie obrotów silnika oraz zwiększonej o 9% mocy, dostępnej w szerszym zakresie obrotów; jako standardowe wyposażenie pojawia się elektryczny rozrusznik. CRF250R 2018 jest zbudowana na podwoziu, które współdzieli z modelem CRF450R, włączając w to przedni sprężynowy widelec Showa USD, o skoku 49 mm.

1. Wprowadzenie

Jeśli mówimy o rywalizacji, to nigdzie nie jest bardziej zacięta ani bardziej zaangażowana niż w klasie MX2. Honda CRF250R konsekwentnie okazuje się godnym narzędziem do walki w tym gronie. Jest to maszyna, która ewoluowała z upływem czasu, poprzez rozwój i kolejne kroki, w podstawową platformę, którą wielbiciel MX, bez względu na to czy entuzjasta, czy zaangażowany kierowca wyścigowy, może w pełni wykorzystać.

Ale świat nie stoi w miejscu, zatem CRF250R 2018 robi wielki krok w rozwoju, dziedzicząc filozofię modelu CRF450R „Lider od pierwszego zakrętu”. Dzięki ramie siódmej generacji, poprawionej geometrii i zawieszeniu Showa, ewolucja została zdecydowanie zastąpiona przez rewolucję i teraz nowa maszyna jest uzbrojona w dokładnie takie samo podwozie, jak jej większa siostra – CRF450R oraz wyposażona w zupełnie nowy silnik DOHC.

2018 CRF250R

Dlaczego? Topowi kierowcy zawsze tego chcą – i potrafią wykorzystać – więcej mocy. A nowa CRF250R została zbudowana na podstawie wymagań, jakie stawiają takiej maszynie zespołowi kierowcy motocrossowi, by uzyskać konkretny efekt.

Oczywiście dzięki możliwości przełączania mapowania silnika i ergonomii skoncentrowanej na kierowcy, to wciąż jest maszyna, jakiej może używać amator, dostosowując ją do swego poziomu i zaawansowania w jeździe. Ale parametry wydajności CRF250R 2018, jeśli chodzi o możliwości i prowadzenie, zostały poprawione z myślą o jednym jedynym celu. Aby dostarczyć mistrzowską maszynę w ręce tych, którzy mogą nią wygrać.

Mikio Uchiyama, szef projektu (LPL) CRF250R 2018:

“Nasza nowa CRF250R została przeprojektowana, aby osiągnąć doskonałe przyspieszenie na starcie i znacznie większą wydajność silnika na każdym okrążeniu. Zmieniliśmy silnik Unicam na nowy silnik DOHC, który osiąga zupełnie inne wartości obrotowe. Jest dopasowany do podwozia CRF450R, które poprawiło prowadzenie i przyczepność tylnego koła. Opracowany w ramach bezpośredniej współpracy z zespołem HRC jako kompletny pakiet, CRF250R 2018 jest konkurencyjną, wytrzymałą i niezawodną maszyną wyścigową.”

2018 CRF250R

Specyfikacja CRF250R 2018

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, DOHC

Pojemność (cm³)

249,4 cm3

Średnica i skok tłoka (mm)

79mm x 50,9mm

Kompresja

13,9 : 1

Pojemność miski olejowej

1250cm3

SYSTEM PALIWOWY

 

Paliwo

Wtrysk

Zbiornik paliwa

6,3 litra

SYSTEM ELEKTRYCZNY

 

Zapłon

Tranzystorowy

Rozrusznik

Elektryczny

NAPĘD

 

Sprzęgło

Mokre, wielotarczowe

Skrzynia biegów

Stałe zazębienie

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa, podwójna

PODWOZIE

 

Wymiary (dł*szer*wys)

2183mm x 827mm x 1274mm

Rozstaw osi

1486 mm

Kąt główki ramy

27,5 stopni

Wyprzedzenie

116 mm

Wysokość siedzenia

957 mm

Prześwit

327 mm

Masa własna (z płynami i paliwem)

108 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Sprężynowe Showa 49mm

Tył

Pojedynczy amortyzator Showa z systemem Pro-Link

KOŁA

 

Felgi przód

Aluminiowe szprychowe

Felgi tył

Alumininiowe szprychowe

Opony przód

80/100-21 Dunlop MX3S

Opony tył

100/90-19 Dunlop MX3S

HAMULCE

 

Przód

Hydrauliczne, tarcze 260mm typu wave

Tył

Hydrauliczne, tarcze 240mm typu wave

Podana specyfikacja jest orientacyjna i może ulec zmianie bez uprzedzenia.

Pełny opis zmian i nowości technicznych znajdziecie na drugiej stronie tego artykułu.

Strony: 1 2