Harley-Davidson Sport Glide 2018: zwarty i nowoczesny

- Piotr Jędrzejak

Mimo, że Harley-Davidson pokazał ostatnio totalnie odświeżoną linię Softail, to jeden nowy model zostawili sobie na targi Eicma w Mediolanie. Poznajcie Sport Glide!

informacja prasowa

Nowy Sport Glide to fabryczny motocykl custom, który sprawdzi się wszędzie – podczas krótkich wypadów, na długich trasach oraz podczas przejażdżek po mieście. Czerpiąc z klasycznych rozwiązań stylistycznych serii Harley-Davidson Touring, Sport Glide sam w sobie jest wzorcem zwartej i nowoczesnej formy.

  • Nowy model w rodzinie Harley-Davidson Softail®
  • Nowy, odwrócony widelec przedni 43 mm oraz zewnętrzna regulacja napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora
  • Wyposażony w silnik Milwaukee-Eight® 107 V-Twin
  • Szybki i łatwy demontaż owiewki i kufrów
  • Przedni reflektor LED i elektroniczny tempomat

Nowy Harley-Davidson® Sport Glide to prawdziwy kameleon – agresywny fabryczny cruiser custom ze zdejmowanymi kuframi i owiewką, który świetnie radzi sobie podczas krótkich wypadów, na długich trasach oraz podczas codziennych przejażdżek po mieście. Uniwersalny Sport Glide stylowo przemyka przez miasto i również doskonale sprawdza się na krętych drogach czy bezkresnych autostradach.

Dziewiąty model oparty na zupełnie nowej platformie Harley-Davidson Softail® jest najnowszym z serii 100 najważniejszych motocykli, które firma planuje wprowadzić na rynek do roku 2027. Sport Glide to fascynujące połączenie techniki i stylu.

MY18.5 Campaign Imagery

Nowe podwozie w modelu Sport Glide zaprojektowano, by było lekkie i sztywne, zapewniając zwinność i precyzję, a sztywno mocowany układ napędowy Milwaukee-Eight 107 V-Twin tłoczy górę momentu obrotowego, gwarantując doskonałe przyśpieszenie i moc do wyprzedzania.

Sport Glide będzie dostępny w trzech kolorach: Vivid Black, Twisted Cherry i Silver Fortune.

Dave Latz, kierownik działu planowania produktów Harley-Davidson:

„Sport Glide oferuje zachwycający i dynamiczny potencjał nowej platformy Softail oraz rozwiązania, dzięki którym sprawdza się zarówno podczas krótkich wypadów, jak i przejażdżek po mieście. Fabryczna stylistyka custom podkreśla połączenie nowoczesnych osiągów i współczesnego stylu”.

MY18.5 Campaign Imagery. INTERNATIONAL ONLY

Brad Richards, wiceprezes działu konstrukcji i designu Harley-Davidson:

„Sport Glide charakteryzuje się silnym wpływem designu Harley-Davidson w bardzo współczesny sposób. Na przykład nowa owiewka nawiązuje do ikonicznej owiewki batwing z modeli Harley Touring, ale została przycięta, tworząc bardziej zwarty, sportowy kształt. Koła Mantis to pierwsze koła kierunkowe, które opuściły fabrykę Harley-Davidson. Napięte między piastą a obręczą szprychy tworzą wrażenie ruchu, nawet kiedy Sport Glide stoi zaparkowany. Dynamikę sylwetki podkreślają kształty owiewki i kufrów, a nawet ścięta końcówka wydechu.”

Owiewka modelu Sport Glide osłania klatkę piersiową motocyklisty przed wiatrem, pozwalając jednocześnie poczuć go na twarzy. Jest przymocowana do widelca za pomocą zacisków, dzięki czemu jej montaż i demontaż są niezwykle szybkie i łatwe. Kierowcy szukający jeszcze lepszej ochrony przed wiatrem mogą wymienić standardową szybę 1,5-calową na delikatnie przydymioną 5,5-calową, dostępną w ofercie oryginalnych akcesoriów Harley-Davidson.

MY18.5 Campaign Imagery. INTERNATIONAL ONLY

Nowe, sztywne (i zamykane) kufry charakteryzują się eleganckim designem. Łatwo je załadować i rozładować, a kierowca w siodle może je otworzyć jedną ręką. Ponadto można je zdemontować w ciągu kilku sekund dzięki wbudowanemu mechanizmowi szybkiego montażu z niemal niewidocznymi punktami mocowania. Łączna pojemność kufrów wynosi 25,5 l.

Aby zwiększyć możliwości przewozu bagażu, można wybrać dodatkowe oparcie sissy bar, bagażnik lub stelaż montażowy Tour-Pak – wszystkie z całkowicie nowym systemem zaczepów HoldFast™ zaprojektowanym specjalnie dla nowej platformy Softail. Podobnie jak kufry i owiewka Sport Glide, także akcesoria HoldFast można zamontować i zdjąć w kilka sekund, przywracając maszynie wygląd surowego cruisera.

Szerokie, wygodne siodło oraz wysunięte do przodu podnóżki tworzą ergonomiczną pozycję kierowcy dostosowaną do różnych sylwetek; odległość siodła od podłoża to jedynie 652,7 mm. Przedni reflektor LED Daymaker wyróżnia się charakterystycznym pierścieniem LED, tworząc zgraną parę z jasnym tylnym światłem LED (zintegrowanym w kierunkowskazach). W standardowym wyposażeniu motocykl posiada: gniazdo USB do ładowania, bezkluczykowy włącznik zapłonu oraz inteligentny system zabezpieczający Harley-Davidson Smart Security.

MY18.5 Campaign Imagery

Nowy odwrócony widelec 43 mm zapewnia sztywność przodu, a amortyzator z pojedynczym wkładem typu cartridge gwarantuje precyzyjne prowadzenie, stabilność i pewność hamowania dodatkowo zwiększoną przez system ABS. Sport Glide sunie na nowych, aluminiowych kołach Mantis, 18-calowym przednim i 16-calowym tylnym, obleczonych w opony Michelin Scorcher 31.

W Sport Glide zastosowano również zupełnie nowe, tylne zawieszenie typu monoshock z zewnętrzną regulacją napięcia wstępnego sprężyny za pomocą łatwo dostępnego pokrętła przy zbiorniku oleju. Zawieszenie można więc łatwo dostosować do wagi bagażu i pasażera, zachowując jego optymalną wydajność oraz geometrię.

MY18.5 Campaign Imagery. INTERNATIONAL ONLY

Czarny zespół napędowy Milwaukee-Eight 107 wnosi nowy poziom wydajności i wyrafinowania do cruiserów linii Harley-Davidson Big Twin, w tym do nowego modelu Sport Glide. Podwójne wałki wyrównoważające eliminują drgania podczas pracy na biegu jałowym, pozwalając jednocześnie poczuć kierowcy charakter jednostki napędowej przy wyższych prędkościach. Silnik jest sztywno zamontowany w ramie co dodatkowo usztywnia podwozie.

Chłodzenie płaszczem olejowym najgorętszych obszarów głowic jeszcze bardziej poprawia komfort kierowcy i pasażera. Wydech typu 2-w-1 z biegnącym ku tyłowi kolektorem wydechowym i czarnym tłumikiem nadaje maszynie sportowego charakteru. Układ elektronicznego sterowania przepustnicą pozwolił na zastosowanie w standardzie elektronicznego tempomatu.

Kierowcy pragnący większej mocy homologowanego silnika Milwaukee-Eight w swoim modelu Sport Glide mogą wybierać spośród oryginalnych części i akcesoriów tuningowych Harley-Davidson Screamin’ Eagle: od tłumika Street Cannon Stage I i udoskonalonego układu dolotowego po zestaw modyfikujący Stage IV, takie jak np. zwiększenie pojemności do 1868 cm3 i maksymalne podniesienie mocy!

Aby uzyskać więcej informacji na temat modelu 2018 Harley-Davidson Sport Glide wejdź na stronę: www.harley-davidson.pl

Harley Sport Glide 2018 dane techniczne tech spec

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl