Harley-Davidson rozpoczyna kolejną rewolucję custom

- MotoRmania

Największy w historii projekt rozwoju produktu Harley-Davidson rozpoczyna 115. rok funkcjonowania firmy z ośmioma zupełnie nowymi motocyklami: Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob i Street Bob.

informacja prasowa

  • Osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail® na rok 2018
  • Wszystkie z nową, sztywniejszą i lżejszą ramą, wahaczem oraz najwyższej klasy zawieszeniem przednim i tylnym
  • Napędzane nowym silnikiem Milwaukee-Eight® 107, z dostępną opcją 114
  • Oryginalny styl i nowoczesna sylwetka tworzą wyjątkowy wygląd

Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczęła kolejną rewolucję custom: osiem całkowicie nowych modeli Softail®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail.

Zbudowane w ramach największego Projektu Rozwoju Produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zdolną ujarzmić wysoki moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi.

Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz są szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzedników Big Twin Cruiser.

Paul James, kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:

„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i testów pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą techniką. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.

Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje zupełnie nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych motocykli custom jest gotowa, aby motocykliści poszli jeszcze dalej w ich personalizacji.

Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:

„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca — ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.

NOWE PODWOZIE, rama/wahacz i WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWIESZENIE

Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą, sztywniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.

Nowa, sztywna rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa sztywność podwozia. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów.

Model jest wyposażony w dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie – o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail.

Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve – po raz pierwszy zastosowane w modelach Touring 2017 – zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Ze skokiem 130 mm jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jak również szybkiej jazdy. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.

Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort dla pasażera i optymalizuje prowadzenie.

Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż zeszłoroczne, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.

NOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z DWOMA WARIANTAMI POJEMNOŚCI SKOKOWEJ

We wszystkich modelach Softail 2018 tętno bije w nowym rytmie dzięki najpotężniejszym silnikom kiedykolwiek montowanym w motocyklach Harley-Davidson Big Twin Cruiser – nowym Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin. Silniki Milwaukee-Eight zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów V-Twin. Szeroko rozstawione cylindry schodzą się ku dołowi przez zastosowanie pojedynczego wałka rozrządu, co nadaje całemu silnikowi bardziej muskularny wygląd.

Wzmocnione punkty mocowania w nowej ramie Softail pozwalają ciasno osadzić silnik, co zwiększa sztywność podwozia. Silniki Milwaukee-Eight dla modeli Softail mają również ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy. Słynny warkot silnika Harley-Davidson zdradza moc jednostki dzięki zredukowanym odgłosom mechanicznym i ssania.

Dostępne są dwie pojemności:

Milwaukee-Eight™ 107
(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach

  • średnica cylindra 100 mm i skok 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
  • 0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103
  • 100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight™ 114
(114 CID; 1868 cm3) opcja

  • Dostępny w czterech modelach: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
  • średnica cylindra 102mm i skok 114,3mm ze stopniem sprężania 10.5:1
  • Wlot powietrza z grafiką i emblematami 114
  • Układ ABS w standardzie
  • 0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107
  • 100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107

OSIEM NOWYCH MODELI SOFTAIL® I ICH NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Fat Boy®

Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i ulepszone wykończenia z satynowego chromu tworzą odważny, masywny charakter ukazujący potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.

  • Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
  • Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
  • Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii produkcji modeli Harley-Davidson, osłania pełne koło przednie Lakester
  • 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie
  • Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Model Year 2018 New Model Photography

Heritage Classic

Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.

  • Nowa, zdejmowana szyba przednia
  • Nowe, mocne, zamykane, uszczelnione, wodoodporne kufry
  • Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością dla pasażera i większego bagażu
  • 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
  • Tempomat i układ ABS w standardzie

Model Year 2018 New Model Photography

Low Rider®

Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.

  • Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki zbiornika paliwa
  • 19-calowe przednie i 16-calowe tylne odlewane koła Radiate
  • Układ wydechowy typu Shotgun 2-2

Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Softail Slim®

Ograniczony do najważniejszych elementów model Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.

  • Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i zupełnie nową stylistykę przodu
  • Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
  • Odważna i gładka nowa stylistyka przedniej gondoli i pokrywy widelca
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu

Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Deluxe

Klasyczny przebój z wysokiej półki; wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.

  • Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
  • Charakterystyczna cofnięta kierownica
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie

Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Breakout®

Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout nadaje nowoczesności długim, smukłym motocyklom w stylu muscle.

  • Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
  • Długi i szeroki, z mrocznym i wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
  • 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe w stylu Gasser lakierowane proszkowo na czarno
  • Charakterystyczny reflektor Daymaker Signature LED
  • Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Model Year 2018 New Model Photography

Fat Bob®

Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony wyłącznie przez firmę Harley-Davidson.

  • Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
  • Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
  • Dwie tarcze homulcowe z przodu
  • Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
  • 15kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114

Model Year 2018 New Model Photography

Street Bob®

Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie; Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.

  • Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
  • Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
  • Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
  • 7kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli z linii Softail

2018 Parts and Accessories Big Book

NOWA TECHNOLOGIA W KAŻDYM MODELU SOFTAIL

  • Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
  • Ulepszony system ładowania, ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
  • Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
    • Regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
    • Zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
    • Śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
  • Nowy zestaw wskaźników
  • System bezkluczykowy i system zabezpieczeń w standardzie
  • Port USB zamontowany pod główką ramy
  • Nowe zbiorniki paliwa

Więcej informacji o nowych modelach Harley-Davidson Softail i pełne specyfikacje techniczne są dostępne na stronie internetowej: www.harley-davidson.pl

*W zależności od modelu.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl