Największy w historii projekt rozwoju produktu Harley-Davidson rozpoczyna 115. rok funkcjonowania firmy z ośmioma zupełnie nowymi motocyklami: Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob i Street Bob.

informacja prasowa

  • Osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail® na rok 2018
  • Wszystkie z nową, sztywniejszą i lżejszą ramą, wahaczem oraz najwyższej klasy zawieszeniem przednim i tylnym
  • Napędzane nowym silnikiem Milwaukee-Eight® 107, z dostępną opcją 114
  • Oryginalny styl i nowoczesna sylwetka tworzą wyjątkowy wygląd

Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczęła kolejną rewolucję custom: osiem całkowicie nowych modeli Softail®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail.

Zbudowane w ramach największego Projektu Rozwoju Produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zdolną ujarzmić wysoki moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi.

Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz są szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzedników Big Twin Cruiser.

Paul James, kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:

„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i testów pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą techniką. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.

Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje zupełnie nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych motocykli custom jest gotowa, aby motocykliści poszli jeszcze dalej w ich personalizacji.

Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:

„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca — ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.

NOWE PODWOZIE, rama/wahacz i WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWIESZENIE

Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą, sztywniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.

Nowa, sztywna rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa sztywność podwozia. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów.

Model jest wyposażony w dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie – o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail.

Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve – po raz pierwszy zastosowane w modelach Touring 2017 – zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Ze skokiem 130 mm jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jak również szybkiej jazdy. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.

Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort dla pasażera i optymalizuje prowadzenie.

Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż zeszłoroczne, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.

NOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z DWOMA WARIANTAMI POJEMNOŚCI SKOKOWEJ

We wszystkich modelach Softail 2018 tętno bije w nowym rytmie dzięki najpotężniejszym silnikom kiedykolwiek montowanym w motocyklach Harley-Davidson Big Twin Cruiser – nowym Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin. Silniki Milwaukee-Eight zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów V-Twin. Szeroko rozstawione cylindry schodzą się ku dołowi przez zastosowanie pojedynczego wałka rozrządu, co nadaje całemu silnikowi bardziej muskularny wygląd.

Wzmocnione punkty mocowania w nowej ramie Softail pozwalają ciasno osadzić silnik, co zwiększa sztywność podwozia. Silniki Milwaukee-Eight dla modeli Softail mają również ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy. Słynny warkot silnika Harley-Davidson zdradza moc jednostki dzięki zredukowanym odgłosom mechanicznym i ssania.

Dostępne są dwie pojemności:

Milwaukee-Eight™ 107
(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach

  • średnica cylindra 100 mm i skok 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
  • 0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103
  • 100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103

Milwaukee-Eight™ 114
(114 CID; 1868 cm3) opcja

  • Dostępny w czterech modelach: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
  • średnica cylindra 102mm i skok 114,3mm ze stopniem sprężania 10.5:1
  • Wlot powietrza z grafiką i emblematami 114
  • Układ ABS w standardzie
  • 0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107
  • 100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107

OSIEM NOWYCH MODELI SOFTAIL® I ICH NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Fat Boy®

Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i ulepszone wykończenia z satynowego chromu tworzą odważny, masywny charakter ukazujący potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.

  • Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
  • Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
  • Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii produkcji modeli Harley-Davidson, osłania pełne koło przednie Lakester
  • 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie
  • Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Model Year 2018 New Model Photography

Heritage Classic

Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.

  • Nowa, zdejmowana szyba przednia
  • Nowe, mocne, zamykane, uszczelnione, wodoodporne kufry
  • Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością dla pasażera i większego bagażu
  • 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
  • Tempomat i układ ABS w standardzie
Model Year 2018 New Model Photography

Low Rider®

Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.

  • Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki zbiornika paliwa
  • 19-calowe przednie i 16-calowe tylne odlewane koła Radiate
  • Układ wydechowy typu Shotgun 2-2
Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Softail Slim®

Ograniczony do najważniejszych elementów model Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.

  • Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i zupełnie nową stylistykę przodu
  • Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
  • Odważna i gładka nowa stylistyka przedniej gondoli i pokrywy widelca
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Deluxe

Klasyczny przebój z wysokiej półki; wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.

  • Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
  • Charakterystyczna cofnięta kierownica
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie
Model Year 2018 New Model Photography. INTERNATIONAL ONLY

Breakout®

Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout nadaje nowoczesności długim, smukłym motocyklom w stylu muscle.

  • Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
  • Długi i szeroki, z mrocznym i wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
  • 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe w stylu Gasser lakierowane proszkowo na czarno
  • Charakterystyczny reflektor Daymaker Signature LED
  • Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
  • 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Układ ABS w standardzie
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Model Year 2018 New Model Photography

Fat Bob®

Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony wyłącznie przez firmę Harley-Davidson.

  • Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
  • Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
  • Dwie tarcze homulcowe z przodu
  • Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
  • 15kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
  • Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Model Year 2018 New Model Photography

Street Bob®

Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie; Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.

  • Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
  • Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
  • Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
  • 7kg niższa waga niż w poprzednim modelu
  • Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli z linii Softail
2018 Parts and Accessories Big Book

NOWA TECHNOLOGIA W KAŻDYM MODELU SOFTAIL

  • Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
  • Ulepszony system ładowania, ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
  • Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
    • Regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
    • Zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
    • Śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
  • Nowy zestaw wskaźników
  • System bezkluczykowy i system zabezpieczeń w standardzie
  • Port USB zamontowany pod główką ramy
  • Nowe zbiorniki paliwa

Więcej informacji o nowych modelach Harley-Davidson Softail i pełne specyfikacje techniczne są dostępne na stronie internetowej: www.harley-davidson.pl

*W zależności od modelu.