GSX-700T: nowe plotki o Suzuki z turbo?

- Piotr Jędrzejak

„Średniej wielkości Suzuki z turbo” – to hasło obija się o rynek motocyklowy już bardzo długo, od roku 2013. Może więc czas na konkrety?

Przypomnijmy więc o co chodzi. Suzuki pokazało koncepcyjny model Recursion (wyposażony w turbosprężarkę) już w 2013 roku. Na początku roku 2015 plotki wróciły, gdy Suzuki opatentowało kilka adekwatnych nazw – wtedy też pojawił się render na okładce japońskiego magazynu. Targi pod koniec 2015 roku to oficjalna premiera silnika EX7 w postaci dwucylindrówki o pojemności ok 600 ccm z turbo. Połowa roku 2017 to kolejne nowe patenty dotyczące motocykla – dowiedzieliśmy się z nich o sposobie montażu samego silnika i kilku jego elementów. W tym turbosprężarki oraz intercoolera.

Koncepcyjny model Recursion z 2013 roku.

Koncepcyjny model Recursion z 2013 roku.

Teraz szwajcarska redakcja Acidmoto informuje, że Suzuki rozpoczęło przygotowania do premiery, prezentując swój nowy motocykl greckim dealerom marki. Podobno ma nazywać się GSX-700T oraz ma posiadać silnik EX7 wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii oraz intercooler chłodzący skompresowane powietrze.

Silnik EX7 z turbo - oficjalnie zaprezentowany w 2015 roku.

Silnik EX7 z turbo – oficjalnie zaprezentowany w 2015 roku.

Poza tym strzępkiem informacji nie dowiedzieliśmy się zupełnie niczego nowego. Wiadomo, że układ silnika to dwa cylindry w rzędzie, ale według pierwszych plotek pojemność miała wynosić 588 ccm, następnie mówiło się o przedziale 600-700 ccm, a teraz doniesienia wskazują na poziom około 700 ccm. Według dawnych doniesień osiągi miały oscylować wokół poziomu 100 KM mocy oraz 100 Nm momentu obrotowego – minęło jednak już kilka lat i to również mogło się zmienić. Wstępna waga miała wynosić 174 kg.

Czy GSX-700T jest prawdziwy? Czy to będzie własnie ten Recursion oczekiwany od wielu lat? Czy w ogóle trafi do sprzedaży? Suzuki, czekamy!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl