„Średniej wielkości Suzuki z turbo” – to hasło obija się o rynek motocyklowy już bardzo długo, od roku 2013. Może więc czas na konkrety?

Przypomnijmy więc o co chodzi. Suzuki pokazało koncepcyjny model Recursion (wyposażony w turbosprężarkę) już w 2013 roku. Na początku roku 2015 plotki wróciły, gdy Suzuki opatentowało kilka adekwatnych nazw – wtedy też pojawił się render na okładce japońskiego magazynu. Targi pod koniec 2015 roku to oficjalna premiera silnika EX7 w postaci dwucylindrówki o pojemności ok 600 ccm z turbo. Połowa roku 2017 to kolejne nowe patenty dotyczące motocykla – dowiedzieliśmy się z nich o sposobie montażu samego silnika i kilku jego elementów. W tym turbosprężarki oraz intercoolera.

Koncepcyjny model Recursion z 2013 roku.

Koncepcyjny model Recursion z 2013 roku.

Teraz szwajcarska redakcja Acidmoto informuje, że Suzuki rozpoczęło przygotowania do premiery, prezentując swój nowy motocykl greckim dealerom marki. Podobno ma nazywać się GSX-700T oraz ma posiadać silnik EX7 wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii oraz intercooler chłodzący skompresowane powietrze.

Silnik EX7 z turbo - oficjalnie zaprezentowany w 2015 roku.

Silnik EX7 z turbo – oficjalnie zaprezentowany w 2015 roku.

Poza tym strzępkiem informacji nie dowiedzieliśmy się zupełnie niczego nowego. Wiadomo, że układ silnika to dwa cylindry w rzędzie, ale według pierwszych plotek pojemność miała wynosić 588 ccm, następnie mówiło się o przedziale 600-700 ccm, a teraz doniesienia wskazują na poziom około 700 ccm. Według dawnych doniesień osiągi miały oscylować wokół poziomu 100 KM mocy oraz 100 Nm momentu obrotowego – minęło jednak już kilka lat i to również mogło się zmienić. Wstępna waga miała wynosić 174 kg.

Czy GSX-700T jest prawdziwy? Czy to będzie własnie ten Recursion oczekiwany od wielu lat? Czy w ogóle trafi do sprzedaży? Suzuki, czekamy!