Eicma: KTM 1290 Super Duke R 2017 – bestia 2.0

- Piotr Jędrzejak

Z jeszcze większa mocą 177 KM, wheelie z czwartego biegu raczej nie powinno stać się trudniejsze.

Jedna z bardziej wyczekiwanych prezentacji dnia dzisiejszego to KTM. Pomarańczowi pochwalili się nowymi, wypasionymi Dukami w czterech odsłonach. Są nowe 125 oraz 390. Pokazano również prototyp dwucylindrowego 790 Duke (tutaj poprzednie zdjęcia szpiegowskie) z silnikiem 2-cylindrowym. No i największa (dosłownie) premiera, czyli nowa, jeszcze bardziej dzika wersja 1290 Super Duke R, którą KTM nie bez powodu nazwał „Bestią 2.0”.

Najważniejsze fakty:
– odświeżony silnik LC8 o mocy 177 KM
– 195 kg
– nowe zawieszenie WP
– reflektor LED
– kluczyk zbliżeniowy

KTM 1290 Super Duke R 2017 (4)

1290 Super Duke R ma sporo nowości. Dzięki maszynowo obrabianym zaworom dolotowym z powłoką CrN PVD, kompresja zwiększyła się do 13,6:1. Pełna moc wynosi teraz 177 KM (+4). Oczywiście spełnia normy Euro4.

Nowa kierownica jest szersza, niższa i przesunięta bardziej do przodu, co będzie wymuszało bardziej sportową, pochyloną pozycję. Geometria podwozia generalnie pozostała bez zmian, jednak zawieszenie jest nowe. Są to produkty WP, z pełną regulacją, jednak zarówno widelec jak i tylna sprężyna zostały utwardzone. Super Duke R stoi na nowych oponach Metzeler M7RR. Przy okazji zmian motocykl jednak trochę utył i teraz waży 195 kg na sucho (+6kg).

KTM 1290 Super Duke R 2017 (6)

Pojawiło się też sporo gadżetów i bajerów. Otrzymaliśmy system kluczyka zbliżeniowego oraz tempomat. Zegary to teraz ekran TFT – można za jego pośrednictwem obsługiwać swojego smartfona. Elektronika w Super Duke R dostępna jest teraz w różnych pakietach opcjonalnych. „Performance Pack” zawiera regulację hamowania silnikiem, quickshifter do góry oraz KTM My Ride. Pakiet „Track Pack” posiada dodatkowy tryb jazdy Track, w którym można dowolnie ustawiać mapowanie silnika, wyłączyć anty-wheelie, dostosować poziom uślizgu dla kontroli trakcji oraz włączyć kontrolę startu. Na wyposażeniu seryjnym pozostaje Motorcycle Stability Control z zakrętowym ABSem Boscha oraz wielopoziomową, czułą na zakręty kontrolą trakcji, a do tego tryb supermoto (wyłączenie ABSu na tylnym kole) oraz różne tryby jazdy.

KTM 1290 Super Duke R 2017 (5)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl