Eicma: Husqvarna Vitpilen 401 oraz Svartpilen 401 2017 już są!

- Piotr Jędrzejak

W końcu są oficjalnie. Drogowe Husqvarny na bazie KTMa 390 Duke wyglądają cudownie!

Gdy te dwa motocykle zostały pokazane światu po raz pierwszy, były tylko konceptami. Publika przyjęła je jednak tak gorąco, że Husqvarna postanowiła wprowadzić je do produkcji. Na trwających wciąż targach Eimca w końcu zobaczyliśmy ostateczne wersje drogowe modeli Vitpilen 401 oraz Svartpilen 401, które trafią do salonów późną jesienią 2017. Wyznaczają one drogę do motocykli drogowych, którą Husqvarna chce pójść. Przy okazji Husqa pokazała też kolejny model koncepcyjny.

Obie nowości ważą po 148 i 150 kg, mają niezłe zawieszenie WP jednak bez regulacji, a hamulce to pojedyncze, czterotłoczkowe, radialne zaciski ByBre. Silnik to jednocylindrowiec o mocy 44 KM z 37 Nm momentu obrotowego. Koła w obu wersjach mają po 17 cali.

VITPILEN 401

Oba modele bazują na KTMie 390 Duke. Wersja Vitpilen jest odmianą zdecydowanie bardziej drogową, miejską. Można pokusić się o nazwanie go nowoczesnym cafe racerem. Husqvarna nazywa go nowym podejściem do kultury motocyklowej.

Vitpilen 401 Husqvarna 2017 (2)

Vitpilen 401 pozbawiony jest wszystkiego, co zbędne – posiada zaawansowany, jednocylindrowy silnik 375 ccm zamontowany w prostym i nowoczesnym nadwoziu. Oferując wyśmienite osiągi, motocykl kierowany jest do nowej generacji motocyklistów szukających szczerego i łatwego jednośladu.

Najważniejsze cechy:
– czysty i progresywny design
– gładkie owiewki formujące zgrabne linie
– nowoczesny silnik o mocy 44 KM z wtryskiem paliwa
– lekka, stalowa rama kratownicowa
– unikalny, stalowy wydech
– zbiornik paliwa 9,5 litra
– długa, pojedyncza kanapa
– ekskluzywne światła LED
– zawieszenie WP
– sprzęgło uślizgowe
– dwukanałowy system ABS Bosch 9.11MB
– sportowa kierownica clip-on
– uliczne opony Metzeler M5

Vitpilen 401 Husqvarna 2017 (24)

SVARTPILEN 401

Ten model jest nowoczesną interpretacją ulicznego odkrywcy. Motocykl ma wyraźny, surowy styl i oferuje nowy sposób odkrywania motocyklizmy. Poza unikalnym stylem, Svartpilen 401 skupia się też na codziennej funkcjonalności, stąd obecność opon z kostką, stelażu na zbiorniku oraz wytrzymałej ochrony wszędzie dookoła.

O ile podwozie i filozofia jest podobna, jak w siostrzanym Vitpilen, to Svartpilen oferuje bardziej wyprostowaną pozycję dzięki szerszej kierownicy w stylu motocrossowym.

SVARTPILEN 401 2017 Husqvarna (4)

Najważniejsze cechy:
– wytrzymały, uliczny odkrywca
– duży nacisk na funkcjonalność
– płyta pod silnikiem i stelaż na zbiorniku jako standard
– podzielona kanapa wykonana z materiału wysokiej jakości
– nowoczesny silnik o mocy 44 KM z wtryskiem paliwa
– zbiornik paliwa 9,5 litra
– ekskluzywne światła LED
– zawieszenie WP
– sprzęgło uślizgowe
– dwukanałowy system ABS Bosch 9.11MB
– szeroka kierownica w stylu offroadowym
– szosowo-offroadowe opony Pirelli Scorpion Rally STR

SVARTPILEN 401 2017 Husqvarna (5)

VITPILEN 401 AERO

Czerpiąc inspirację z przeszłości marki Husqvarna, powstał model koncepcyjny Vitpilen 401 Aero. Jest to kompaktowy jednocylindrowiec, który idealnie przedstawia interpretację tego, jak powinien wyglądać motocykl z owiewką.

Oferując innowacyjne podejście do designu, koncepcyjny Vitpilen 401 Aero posiada owiewkę, która wydaje się, jakby była stworzona przez wiatr. Każda jej część jest jednak przemyślana technicznie, a spora część powietrza kierowana jest na silnik, wspomagając chłodzenie.

VITPILEN 401 AERO Husqvarna na eicma 2016 (2)

Porównując do zwykłego Vitpilen 401, nowa owiewka daje modelowi Aero pełniejszy wygląd, dzięki któremu przód i tył motocykla perfekcyjnie ze sobą współgrają. Styl owiewki zachęca do składania się za kierownicą, a wtedy kask motocyklisty staje się częścią aerodynamiczną, co świetnie integruje kierowcę z motocyklem.

VITPILEN 401SVARTPILEN 401
Engine
Engine typeSingle cylinder, 4-strokeSingle cylinder, 4-stroke
Displacement375 ccm375 ccm
Bore/stroke89/60 mm89/60 mm
Power32kW @ 9.000/min32kW @ 9.000/min
Torque37Nm @ 7.000/min37Nm @ 7.000/min
Compression ratio12.6:112.6:1
Starter/batteryElectric starter/12V 8AhElectric starter/12V 8Ah
Transmission6 gears6 gears
Fuel systemBosch EFI (throttle body 46 mm)Bosch EFI (throttle body 46 mm)
Control4 V/DOHC with cam levers4 V/DOHC with cam levers
LubricationWet sump with 2 oil pumpsWet sump with 2 oil pumps
Engine oilBelRay EXP 15W-50BelRay EXP 15W-50
Primary drive30:8030:80
Final drive15:4515:45
CoolingLiquid coolingLiquid cooling
ClutchMulti disc slipper clutchMulti disc slipper clutch
Engine management/ignitionBosch EMSBosch EMS
Chassis
FrameChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coatedChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
SubframeChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coatedChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
HandlebarSteelForged aluminium
Front suspensionWP-USD Ø 43 mmWP-USD Ø 43 mm
Rear suspensionWP-MonoshockWP-Monoshock
Suspension travel front/rearFront 142mm / rear 150mmFront 142mm / rear 150mm
Front brakeByBre, opposed four piston caliper, brake disc Ø 320 mmByBre, opposed four piston caliper, brake disc Ø 300 mm
Rear brakeByBre, single piston, floating caliper, brake disc Ø 230 mmByBre, single piston, floating caliper, brake disc Ø 230 mm
ABSBosch 9.1MfB two channelsBosch 9.1MB two channels
Wheels front/rearSpoked wheels with aluminium rims, 3 x 17″; 4 x 17″Spoked wheels with aluminium rims, 3 x 17″; 4 x 17″
Tyres front/rearMetzeler M5 110/70-R17; 150/60-R17Pirelli Scorpion Rally STR 110/70-R17; 150/60-R17
Chain5/8 x 1/4″ / X-Ring5/8 x 1/4″ / X-Ring
SilencerStainless steel/ Aluminum silencer with regulated catalytic converterStainless steel/ Aluminum silencer with regulated catalytic converter
Steering head angle65°65°
Triple clamp offset33 mm33 mm
Trail95 mm95 mm
Wheel base1357 +/-15,5mm1357 +/-15,5mm
Ground clearance170 mm170 mm
Seat height835 mm835 mm
Tank capacity (approx.)9,5 litres/ 9,5 litres reserve9,5 litres/ 2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx)148 kg150 kg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl