Ducati Multistrada 1260 + S + Pikes Peak 2018: nowy silnik i podwozie

- Piotr Jędrzejak

Nowa Multistrada przypomina poprzednią, ale w środku tak naprawdę wszystko jest nowe. Aż 85% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3500 obr/min!

Multistrada w swojej najnowszej generacji jest z nami od 2010 roku i szybko zyskała sobie miano bardzo sportowego turystyka, którym czasami można opuścić asfalt. Teraz na targach Eimca zaprezentowano nową odsłonę tego motocykla. Multistrada 1260 ma nowy silnik, nowe podwozie, lepsza elektronikę i odświeżony wygląd.

Multistrada otrzymała silnik Testastretta DVT o pojemności 1262 ccm. DVT to oznaczenie zmiennych faz rozrządu. Maksymalne osiągi to 158 KM mocy przy 9500 obr/min oraz 129,5 Nm momentu obrotowego przy 7500 obr/min, ale ważniejszy jest sposób oddawania osiągów. Aż 85% momentu znajduje się już przy 3500 obr/min, a na poziomie 5500 obr/min momentu jest o 18% więcej, niż w poprzednim modelu. To oznacza, że w dolnym i średnim zakresie, nowa Multistrada będzie robiła przeciąg. Serwis olejowy przewidziany jest co 15 000 km, a Desmo-Serwis co 30 000 kilometrów.

DU 2017-09-27 MULTISTRADA 1504

Elektroniki jest sporo. Przepustnica ma nowy system Ride-by-Wire zapewniający płynną reakcję na gaz, a przyjemność z jazdy w wersji S poprawia quickshifter (DQS) w górę i w dół. Dzięki platformie czujników Bosch IMU, można było zastosować i dopracować następujące systemy: ABS zakrętowy, światła doświetlające zakręty (DCL) zawierające się w pełnym reflektorze LED w wersji S, kontrola wheelie (DWC), kontrola trakcji (DTC), znajdujący się w standardzie system utrzymujący motocykl przy ruszaniu pod wzniesienie (VHC). Na koniec, w wersji Multistrada 1260 S, jest też zmodernizowane, półaktywne zawieszenie Skyhook (DSS). Wszystkie modele posiadają elektroniczny tempomat (bez skrótu). Wersja S ma bluetooth w standardzie, co aktywuje system multimedialny (DMS), który za sprawą kolorowego wyświetlacza TFT pozwala na podstawową obsługę smartfona. Wersja bez-S posiada klasyczny ekran LCD.

DU 2017-09-27 MULTISTRADA 1504

Inżynierowie wzięli się również za podwozie. Kąt główki ramy zwiększył się z 24 do 25 stopni, a nowy wahacz jest o 48 mm dłuższy. W efekcie rozstaw osi powiększono o 55 mm do rozmiaru 1585 mm. Te zmiany, razem z nowym charakterem silnika oraz zawieszenia, mają zapewnić ostrzejsze prowadzenie w zakrętach, zapewniając pełną stabilność w jeździe z pasażerem i kuframi. Multistrada 1260 waży 209 kg na sucho i 232 kg w stanie gotowym do jazdy. Wersja S jest cięższa odpowiednio 3 kg.

DU 2017-09-27 MULTISTRADA 1504

Tradycyjnie już dostępna jest też wersja Multistrada 1260 Pikes Peak. Bazuje na wersji S, a dodatkowo posiada specjalne malowanie, kute felgi aluminiowe oraz widelec Ohlins i amortyzator Ohlins TTX36 z pełną, mechaniczną regulacją. W standardzie jest niska, karbonowa owiewka oraz homologowany, karbonowy wydech Termignoni. Nie zabrakło też innych elementów z karbonu, a także czerwonej nitki w wykończeniu kanapy.

Ducati Multistrada 1260 PIKES PEAK 2018 (1)

Poniżej znajdziecie najważniejsze cechy dla wszystkich wersji nowej Multistrady oraz dane techniczne.

Multistrada 1260

– Kolor
1. Ducati Red – czerwony z szarą ramą i czarnymi kołami

– Cechy
o silnik Ducati Testastretta DVT 1262 cc
o Bosch IMU: Inertial Measurement Unit (jednostka pomiaru sił inercyjnych)
o system ABSu zakrętowego Bosch-Brembo 9.1ME
o tarcze 320mm z przodu z radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo
o elektroniczny tempomat
o tryby jazdy
o przepustnica Ride-by-Wire
o Ducati Wheelie Control (DWC)
o Ducati Traction Control (DTC)
o Vehicle Hold Control (VHC)
o Kanapa kierowcy z regulowaną wysokością (825-845 mm)
o Zegary LCD

Multistrada 1260 S (oraz Multistrada 1260 S D-Air)

– Kolory
1. Ducati Red – czerwony z szarą ramą i czarnymi kołami
2. Iceberg White – biały z szarą ramą i złotymi kołami (Multistrada 1260 S)
3. Volcano Grey – szary z szarą ramą i złotymi kołami (Multistrada 1260 S)

– Cechy ponad wersją podstawową:
o tarcze 330 mm z radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo M50
o Ducati Multimedia System (DMS)
o Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down
o Vehicle Hold Control (VHC)
o elektroniczne, półaktywne zawieszenie Sachs Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution
o zegary w formie 5-calowego, kolorowego, wyświetlacza TFT o wysokiej rozdzielczości
o system D|Air (wyłącznie dla Multistrada 1260 S D|Air)

Multistrada 1260 Pikes Peak

– Kolory
o malowanie Pikes Peak, czerwona rama i czarne felgi

– Cechy ponad wersją S
o brak quickshiftera
o regulowane zawieszenie Öhlins
o wydech Ducati Performance Termignoni
o karbonowa owiewka (jako zamiennik zwykłej)
o kute felgi aluminiowe
o karbonowy przedni błotnik
o karbonowe osłony dłoni
o karbonowe panele na bocznych, przednich owiewkach
o czerwone szwy kanapy

Ducati Multistrada 1260 S Pikes Peak 2018 dane techniczne tech spec

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl