Wiecie co powstanie po zmiksowaniu Multistrady i Hypermotarda? 

Dokładnie takie pytanie zadał sobie dział R&D w Bolonii. Po kilku siestach poświęconych na rozmyślania doszli do wniosku, że warto zaryzykować. No i to właśnie ten motocykl był jednym z głównych punktów programu na konferencji Ducati w trakcie targów EICMA.

Hyperstrada, jakże wymowna nazwa, ma silnik z nowego Hypermotarda. Jest to jednostka o pojemności 821 ccm z (uwaga!) chłodzeniem odbywającym się za pomocą cieczy! Dzięki takiemu rozwiązaniu można było między innymi wydłużyć okresy pomiędzy przeglądami do 30000 km. Silnik dysponuje mocą 110 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 89 Nm. Oczywiście jednostka może pracować w kilku trybach, tak jak Multistrada. Za hamowanie odpowiada zacisk Brembo Monoblock wspomagany programowalnym ABSem, a nad bezpieczeństwem czuwa też kontrola trakcji DTC. Jest też sprzęgło typu slipper.

Poza tym, Bolończycy przede wszystkim kierowali się ideą, aby Multistradę uczynić mniejszą, bardziej poręczną i przyjaźniejszą dla mniej wprawnych kierowców. Dlatego Hyperstrada jest wygodna, siedzenie jest na niezbyt dużej wysokości, ma kufry i gniazdka 12V. Oczywiście w całej tej turystycznej otoczce z 16-litrowym zbiornikiem paliwa, nie zabrakło tak zwanego „fun factor”, czyli „czynnika radochy” wprost z Hypermotarda.