Pierwszy Ducati Diavel został zaprezentowany już 8 lat temu. Teraz zyskuje poważne zmiany, wraz z silnikiem nowej konstrukcji. Wciąż pozostaje zadziornym power-naked-cruiserem.

Według producenta nowy Diavel wciąż pozostaje wierny swojej agresywnej naturze, ale teraz daje jeszcze więcej radości, a przy tym jest wygodniejszy zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

Ergonomia Diavela 1260 to wciąż pozycja „power cruiser” bez wyciągniętych do przodu nóg, ale zmieniły się szczegóły i ustawienia. Jest nowa rama, wciąż z rur stalowych. Wahacz pozostał aluminiowy, a tylne koło wciąż ma 17 cali i 240 mm szerokości. Zmieniły się ustawienia zawieszenia, a wersja S posiada zawieszenie Ohlins z pełną regulacją, a także dedykowane felgi oraz lepszy układ hamulcowy. Motocykl waży 244 kg z paliwem pod korek.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (12)

Diavela napędza nowy silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu, znany już w gamie Ducati i obecny w XDiavelu. Tutaj został zoptymalizowany, a napęd przenoszony jest łańcuchem. Jednostka V2 zapewnia wysoką elastyczność i precyzyjną kontrolę, a pełne osiągi to 159 KM przy 9500 rpm oraz 129 Nm przy 7500 rpm. Wersja S ma dodatkowo quickshifter działający w obie strony.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (22)

Kierowca oczywiście wspomagany jest zaawansowaną elektroniką, której pomaga 6-osiowy czujnik IMU od Boscha. Na pokładzie jest zakrętowy ABS od Bosha, kontrola trakcji, kontrola wheelie, asystent power-startu oraz tempomat. Motocykl oczywiście można połączyć ze smartfonem, aby sterować nie tylko muzyką, ale trybami jazdy.

Ducati Diavel 1260 S 2019 (9)

Diavel 1260 2019

Kolor:
- Sandstone Grey z czarną ramą i czarnymi kołami.

Cechy w standardzie:
- silnik Teststretta DVT 1262 ccm
– rurowa, stalowa rama kratownicowa
– aluminiowy wahacz jednostronny
– w pełni regulowany widelec o śr 48 mm
– amortyzator z regulacją napięcia i tłumienia odbicia
– hamulce Brembo: zaciski M4.32 i tarcze 320 mm z przodu i tarcza 265 mm z tyłu
– oświetlenie LED
– kolorowy wyświetlacz TFT
– pakiet elektroniki z 6-osiowym IMU Boscha zawiera: Bosch Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Power Launch (DPL) EVO, Cruise Control
– gotowość do systemu Ducati Multimedia DMS
– gotowość do quickshiftera DQS

Ducati Diavel 1260 2019 (3)

Diavel 1260 S 2019

Kolory:
– Thrilling Black & Dark Stealth z czerwoną ramą i czarnymi kołami
– Sandstone Grey z czarną ramą i czarnymi kołami

Cechy w standardzie (ponad podstawowym modelem):
– w pełni regulowany widelec Ohlins 48 mm
– w pełni regulowany amortyzator Ohlins
– przednie zaciski Brembo M50
– maszynowo wykańczane felgi
– oświetlenie LED z DRL (światła LED do jazdy dziennej)
– quickshifter Ducati Quick Shift up & down (DQS) EVO
– system multimedialny Ducati Multimedia System (DMS)
– dedykowana kanapa z wkładką

Ducati Diavel 1260 S 2019 (20)

Ducati Diavel 1260 S 2019 dane techniczne