Plotki, ploteczki, ale za to jakie smakowite!

Jeżeli śledziliście MotoRmaniowe poczynania na Facebooku, to na pewno wiecie, że w naszej hiszpańskiej haciendzie sporo czasu spędziliśmy razem z naszymi czytelnikami za sterami trzech testowych KTMów 790 Duke. Recenzując ten motocykl w dużym skrócie, można powiedzieć, że wszyscy (wliczając nas) zakochali się w nim w mniejszym lub większym stopniu. 790 Duke to świetny naked klasy średniej, bez najmniejszej wątpliwości.

Hindusi z redakcji IndianAutosBlog.com kilka dni temu wyszli ze świetnym pomysłem. Poprosili projektanta z SRK Designs, aby (jedynie graficznie) skonstruował KTMa RC790. Boom!

KTM RC790 projekt graficzny indian autos blog

Co Wy na to? Rozwiejmy wątpliwości – nie ma jakichkolwiek oficjalnych potwierdzeń, że taki motocykl powstanie. To, na co patrzycie, jest jedynie owocem pracy grafika, który inspirował się nakedem Duke 790 oraz kilkoma sportowymi motocyklami KTMa.

Nie ma jednak wątpliwości, że sportowy motocykl klasy średniej, o mocy ok. 105 KM, masie 169 kg na sucho, ze świetnym podwoziem i sportowym zawieszeniem, byłby cudowną rozrywką na torze i krętych trasach. Mamy również wrażenie, że taki model świetnie wpisywałby się w rozrywkową, a także w sportową naturę KTMa – w końcu wyścigowe zaangażowanie we wszystkich klasach MotoGP nie może pójść na marne. Biznesowo to też nie najgorszy pomysł, a konstruowanie kilku różnych wariantów na jednej bazie jest w dzisiejszych realiach sprawdzonym przepisem na sukces. Mamy już nakeda 790 Duke, jest średni turystyczny endurak 790 Adventure R, więc dlaczego sportowy RC790 miałby nie powstać?

Rynek sportowych 600-tek nie ma się najlepiej, ale motocykliści chcą takich motocykli. Pamiętacie, jak ogromne zainteresowanie wzbudziła koncepcyjna Aprilia RS660? Dobrze wyposażony pod względem zawieszenia, z rozsądną ceną, RC790 byłby murowanym hitem.

Odnosimy wrażenie, że pomysł nie tylko podoba się KTMowi, ale być może jest już w pewien sposób rozważany. A może rozwój już trwa? Dlaczego mamy prawo do takich domysłów? Otóż redakcja IndianAutosBlog.com opublikowała swój artykuł z renderem RC790, tytułując go „Czy KTM powinien zastanowić się nad stworzeniem RC790?” A teraz słuchajcie – manager szosowego działu PR w KTMie, Luke Brackenbury, udostępnił artykuł Hindusów, dopisując: „Powinniśmy? ????

No cholera, jasne że powinniście!