CB500X, NC750X oraz VFR1200X Crosstourer: zmiany w Hondach na 2016

- MotoRmania

Honda Motor Europe ma zaszczyt poinformować o zmianach, które obejmą w 2016 roku trzy z produkowanych przez markę crossoverów w stylizacji „X” – CB500X, NC 750X oraz VFR 1200X Crosstourer.

informacja prasowa

Odświeżenie modeli “X” obejmie więc całą rodzinę crossover’ów Hondy: CB500X , NC750X, VFR800X Crossrunner (nowy model jest obecny już w 2015 roku na rynku) oraz VFR1200X Crosstourer.

NC 750X

Od czasów debiutu tego modelu w 2012. roku, dzięki swojej funkcjonalności i długotrwałej sprawności przy jednoczesnych niewielkich kosztach eksploatacji , NC750X (poprzednio NC700X), konsekwentnie utrzymywał się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się motocykli w Europie. Zaplanowane na rok 2016 zmiany modelu obejmują:

– Kompleksową zmianę stylistyki motocykla – na ostrzejszy i bardziej zadziorny oraz bardziej pasujący do rodziny modelowej crossover’ów „X” marki Honda.

– Przednie oraz tyle oświetlenie w technologii LED

– Wyższą o 70 mm szybę, co poprawi komfort jazdy

– 3 poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwu sprzęgłową (DCT), umożliwiające większy wybór spośród dostępnych stylów jazdy

– Nowe zawieszenie Showa z regulacją dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny

– Zwiększenie pojemności schowka (z 21 do 22 litrów) usytuowanego tam, gdzie w standardowych modelach znajduje się zbiornik na paliwo

– Nowy, lekki, kompaktowy tłumik pozwalający wydobyć jeszcze głębszy dźwięk z rzędowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3 z wałem o wykorbieniach co 270 stopni.

Honda NC750X 2016

Honda NC750X 2016

CB500X

– Crossover przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową, otrzymuje na sezon 2016 szereg ulepszeń mających na celu zwiększenie komfortu kierowcy. Obejmują one:

– Wyższą o 10 cm szybę dla jeszcze lepszej ochrony kierowcy

– Oświetlenie przednie oraz tylne w technologii LED

– Zawieszenie przednie wyposażone w możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulowaną dźwignię hamulca oraz poprawioną przekładnię biegów w celu jeszcze łatwiejszego ich zmieniania.

Honda CB500X 2016

Honda CB500X 2016

VFR 1200 X Crosstourer

Flagowy model rodziny modelowej „X”, sport-tourer z segmentu Adventure wyposażony w silnik V4, również zostaje zmieniony na sezon 2016:

– Nowa szyba z regulacją wysokości – łatwa w ustawieniu nawet jedną ręką.

– 3 poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwusprzęgłową (DCT) umożliwiającą większy wybór spośród dostępnych trybów pracy, a co za tym idzie lepsze dopasowanie do stylu jazdy. Ulepszenia systemu umożliwiają maszynie wykrywanie typu nachylenia podłoża (wznoszące lub opadające) i tym samym dostosowanie do nich właściwości jezdnych pojazdu. Opcja DCT została zakupiona przez większośd nabywców modelu VFR 1200X począwszy od roku 2014.

– Silnik spełniający normy Euro-4

– Motocykl będzie dostępny w specjalnych opcjach kolorystycznych: czerwień Candy Prominence Red oraz grafitowa czerń Graphite Black.

Honda VFR1200X_Adventure_2016

Honda VFR1200X 2016

Opierając się na kompleksowej modernizacji modelu VFR 800X Crossrunner z 2015 roku, powyżej opisane zmiany zamykają wspólną koncepcję projektową dla modeli z rodziny „X”. Znacznie zwiększono jej wszechstronną praktyczność, osiągi oraz wrażenie „przyjazności” dla użytkownika.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl