Brutus 2013 – ni to motocykl, ni to quad

- Piotr Jędrzejak

Potraficie wyobrazić sobie połączenie quada i motocykla? Albo odpowiedzieć na pytanie, jak wygląda motocyklowa wersja SUVa?

Brutus na pewno Wam w tym pomoże. Twórcą tego „pojazdu” jest Alessandro Tartarini – syn założyciela włoskiego Italjeta, jednocześnie projektant nowoczesnej Lambretty i naprawdę ciężko nam sobie wyobrazić, jaka idea mu przyświecała.

Brutus ma potężny, jednocylindrowy silnik 750 ccm chłodzony cieczą, który produkuje 45 KM, a napędzany jest za pośrednictwem łańcucha oraz automatycznej skrzyni CVT z opcją biegu wstecznego oraz wolnego – terenowego. Wielka Stopa stoi na 14-calowych felgach, a opony mają szerokość przekraczającą 20 centymetrów z przodu oraz ponad 25 cm z tyłu. Szkoda, że napędzane jest tylko tylne koło… Nie znamy też wagi Brutusa, ale można strzelać w okolice 200 kilogramów.

Jeżeli Brutus wydaje Wam się absurdalny, to wiedzcie, że projekt zakłada też wersję z wózkiem bocznym, strażacką oraz przerobioną na skuter śnieżny. Powiecie, że to niemożliwe, że to tylko projekt koncepcyjny? Błąd! Brutus został zaprezentowany na minionych targach EICMA 2012, a do sprzedaży ma wejść wiosną 2013!

Przyznajcie, czy patrząc na ten sympatyczny motocyklo-SUV-quad, nie chcielibyście pojechać nim gdzieś w las?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl