Concept R18 nawiązuje do linii motocykli BMW z lat 1960. Robi to przepięknie.

BMW mocno zasadza się na wykrojenie dla siebie jak największego kawałka tortu zwanego „rynek motocykli typu cruiser”. W tym celu powstał silnik R18, czyli potężny, dwucylindrowy boxer o pojemności 1800 ccm, chłodzony powietrzem i olejem.

W celu promowania swojej nowej jednostki, BMW zatrudniło do pracy warsztaty customowe, które miały zbudować autorskie wizje dookoła tego silnika. Najpierw powstał szokujący, japoński Departed, a później minimalistyczny Revival Birdcage z cienkich prętów tytanowych. Gdzieś w międzyczasie ustrzelono zdjęcia szpiegowskie z turystycznym cruiserem niemalże gotowym do produkcji.

Teraz, z okazji skrajnie prestiżowego konkursu motoryzacyjnej elegancji nad jeziorem Como – Concorso d’Eleganza Villa d’Este – BMW prezentuje własny pomysł na klasycznego customa.

Motocykl nazywa się „BMW Motorrad Concept R18„. W informacji jest bardzo dużo na temat uczuć i dziedzictwa, więc oszczędzimy Wam tego. Najważniejsze, że precyzja i dbałość o szczegóły zwala z kolan. Motocykl jest nowoczesnym nawiązaniem do linii z lat 1960, znanych z na przykład z BMW R5. Wiemy, że poza silnikiem R18 1800ccm, na pokładzie są koła w rozmiarze 21 i 18 cali.

A teraz oglądajcie zdjęcia. Concept R18 jest prze-pię-kny.