BMW potwierdza cruisera z boxerem 1800 ccm na rok 2020… prezentując customa

- Piotr Jędrzejak

Custom jest totalnie minimalistyczny, wyspawano go z tytanowych prętów. Cel: ekspozycja silnika R18.

BMW już od dawna zanosi się z wejściem na rynek cruiserów. Mówiło się o silniku V-Twin, ale Niemcy finalnie postawili na boxera. Nowa jednostka nazwana R18 zaprezentowana została w grudniu 2018 r. jako silnik napędzający customowy motocykl z Japonii. Projekt powstał oczywiście z oficjalnym wsparciem BMW Motorrad, jednak o silniku, a tym bardziej o nowym motocyklu, nie wiedzieliśmy niczego więcej.

Revival Birdcage - silnik BMW R18 na 2020 (2)

Aż do kwietnia 2019 r., kiedy to ustrzelono nowy model na testach drogowych. Wszystkie poszlaki wskazywały, że mamy do czynienia z motocyklem typu „turystyczny cruiser” z kuframi i owiewką montowanymi na stałe, napędzanym właśnie przez silnik R18.

Revival Birdcage - silnik BMW R18 na 2020 (7)

Kilka dni temu BMW postawiło drugi, oficjalny krok w swojej kampanii marketingowej zapowiadającej nowy motocykl. Zaprezentowano kolejny motocykl customowy, również z silnikiem R18, tym razem oficjalnie informując, że turystyczny cruiser BMW ujrzy światło dzienne w 2020 roku.

Revival Birdcage - silnik BMW R18 na 2020 (17)

Custom jest wyjątkowy. Motocykl zbudowano ręcznie w Austin, Teksas, a jego konstrukcja bazuje na klatce wyspawanej z cienkich prętów tytanowych. Nazywa się Revival Birdcage. Fantastycznie minimalistyczny motocykl pozbawiony jest dosłownie wszystkiego, a głównym założeniem jest ekspozycja silnika R18.

Revival Birdcage - silnik BMW R18 na 2020 (13)

Jeżeli chcielibyście poznać więcej szczegółów, to wciąż nie wiemy nic więcej. Silnik ma najprawdopodobniej pojemność 1800, rozrząd napędzany jest popychaczami, a wszystko chłodzi się za pomocą powietrza. A teraz podziwiajcie zdjęcia – w galerii poniżej jest ich sporo.

Revival Birdcage - silnik BMW R18 na 2020 (22)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl