BMW G 310 R 2016 już jest: zdjęcia, dane techniczne!

- Piotr Jędrzejak

Ma 34 KM, waży 158,5 kg i sprawia bardzo dobre wrażenie!

Plotki na temat małolitrażowego BMW krążą po świecie już od dawna, a na początku października tego roku Niemcy zaprezentowali Concept Stunt G 310. Wtedy było wiadomo, że premiera finalnego motocykla jest już bardzo blisko. No i rzeczywiście!

BMW G 310 R (K03)

Zaledwie wczoraj BMW oficjalnie ogłosiło swój nowy motocykl, BMW G 310 R. Jest stworzony we współpracy z indyjskim TVS Motors, z którym BMW zawiązało współpracę w 2013 roku. Jak czytamy w informacji prasowej: „Rozwinięty w Monachium przez BMW Motorrad – wyprodukowany w Indiach dzięki kooperacji z partnerem TVS Motor Company”.

BMW G 310 R (K03)

G310R posiada jednocylindrowy silnik o pojemności 313 ccm, chłodzony cieczą, z czterema zawodami i dwoma wałkami rozrządu. Co ważne, głowica została obrócona o 180 stopni (dolot z przodu, kolektory wydechowe z tyłu), a sam silnik jest przechylony do tyłu. Takie rozwiązania pozwoliły osiągnąć krótki rozstaw osi w połączeniu z długim wahaczem. Rama to konstrukcja rurowa, stalowa, a wahacz wykonano z aluminium. Zawieszenie to widelec USD oraz tylny amortyzator z regulacją naprężenia wstępnego. Jedną z ważniejszych cech jest nisko umieszczona kanapa – na wysokości 785 mm. Koła mają po 17 cali, a rozmiary opon to 110/70 z przodu oraz 150/60 z tyłu.

BMW G 310 R (K03)

Silnik produkuje 34 KM i 28 Nm, co przy wadze 158,5 kg w stanie gotowym do jazdy zapowiada całkiem radosne przeżycia. G310R ma 6-biegową skrzynię, a za hamowanie odpowiedzialny jest radialnie montowany, 4-tłoczkowy zacisk pracujący na pojedynczej, 300-milimetrowej tarczy. Oczywiście ABS jest w standardzie.

dane techniczne bmw g310r

Dane techniczne BMW G310R – kliknij, aby powiększyć.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl