BMW F750GS oraz F850GS 2018: nowoczesne adventure klasy średniej

- Piotr Jędrzejak

Dwa GSy klasy średniej otrzymały ogrom nowości, zaczynając od ramy, przez wyposażenie, a na silnikach kończąc.

Mniejsze GSy z serii F są z nami już od 2007 roku. W tym czasie udało im się osiągnąć opinię prawdziwych motocykli premium, które łączą wysoką jakość, potencjał turystyczny oraz potencjał adventure. Po 10 latach odświeżania, BMW zaprojektowała modele GS klasy średniej od nowa. Na samym dole znajdziecie dane techniczne, a poniżej przeczytacie informację prasową zawierającą spis wszelkich zmian i nowości.

BMW F750GS i F850GS 2018 (9)

informacja prasowa

F 750 GS adresowane jest do tych motocyklistów, którzy cenią sobie wrażenia z jazdy i koncepcję turystycznych enduro oraz niską pozycję siedzenia, ponadprzeciętną moc, dużą ekonomiczność i dzielność w terenie.

Z kolei nowe F 850 GS oprócz wyższej mocy i większego momentu obrotowego oferuje jeszcze bardziej wyraźne właściwości turystyczne połączone z solidnymi możliwościami w terenie.

Nowy, mocny silnik dwucylindrowy w układzie rzędowym z dwoma wałkami wyrównoważającymi i odstępem zapłonu wynoszącym 270° zapewnia optymalną kulturę pracy i emocjonujące brzmienie. Głównym celem konstruktorów było przede wszystkim zwiększenie mocy i momentu obrotowego. Dużo uwagi poświęcono też redukcji zużycia paliwa. Pojemność silnika wynosi 853 cm³, a moc 57 kW (77 KM) przy 7500 obr/min daje nowemu F 750 GS ponadprzeciętny napęd. Nowe F 850 GS rozwija 70 kW (95 KM) przy 8250 obr/min, oferuje więc solidną dawkę mocy.

BMW F850GS 2018 (10)

Bardzo mocne, emocjonujące brzmienie udało się konstruktorom uzyskać poprzez wał korbowy z 90-stopniowym przesunięciem czopów korbowodowych i 270-stopniowy odstęp zapłonu. W nowym silniku niepożądanym wibracjom zapobiegają dwa wałki wyrównoważające. Samowspomagające sprzęgło antyhoppingowe zmniejsza siłę potrzebną do obsługi dźwigni sprzęgła oraz moment hamujący silnika i zwiększa tym samym bezpieczeństwo jazdy. Napęd przenoszony jest na tylne koło za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni i napęd wtórny znajdujący się teraz po lewej stronie.

Tryby jazdy „Road” i „Rain”, układ ABS i ASC gwarantujące radość z jazdy i bezpieczeństwo w standardzie. Tryby jazdy Pro w wyposażeniu dodatkowym. Nowe modele GS mają możliwość dostosowywania się do indywidualnych wymogów kierowcy dzięki oferowanym standardowo trybom „Rain” i „Road”, a wysoki poziom bezpieczeństwa zapewnia oprócz układu BMW Motorrad ABS również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control).

Jako fabryczne wyposażenie dodatkowe w F 750 GS i F 850 GS oferowane są dodatkowo tryby jazdy „Pro” – „Dynamic”, „Enduro” i „Enduro Pro” (ostatni tylko w F 850 GS) oraz dynamiczna kontrola trakcji DTC (Dynamic Traction Control) i działający również przy pochyleniu układ ABS Pro.

BMW F850GS 2018 (8)

Nowa stalowa rama portalowa w konstrukcji skorupowej, zoptymalizowana geometria układu jezdnego i nowa pozycja zbiornika paliwa.

Nowe modele GS oparte są na ramie portalowej z niskimi, spawanymi ze sobą wytłaczanymi elementami stalowymi. Mieści ona dwucylindrowy silnik rzędowy pełniący funkcję nośną i oferuje wysoką sztywność skrętną i solidność. Dla lepszego rozmieszczenia komponentów i obniżenia środka ciężkości zbiornik paliwa przesunięty został do klasycznej pozycji pomiędzy siedzeniem a główką ramy.

Bardziej drapieżny profil GS dzięki męskiej stylistyce.

BMW F750GS 2018 (5)

Również pod względem stylistyki nowe F 750 GS i F 850 GS prezentuje całkowicie nowe oblicze o bardziej dynamicznym i męski wyglądzie. Oprócz wersji podstawowych nowe modele F dostępne są również w specjalnych wariantach stylistycznych Exclusive. Dla nowego F 850 GS zarezerwowany jest wariant Rallye wyraźnie podkreślający zdolności terenowe tego motocykla.

Unikalna oferta wyposażenia dodatkowego i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.

Nowym modelom GS serii F towarzyszy niespotykana w klasie średniej bogata oferta opcji wyposażenia. Czy to siedzenia różnej wysokości i owiewki, nowe, w pełni diodowe reflektory, opcjonalna funkcja Connectivity z wyświetlaczem TFT czy eCall – lista fascynujących funkcji zapewniających maksymalną radość z jazdy, bezpieczeństwo i przyjemność podróżowania jest teraz niemal niewyczerpana również w klasie średniej turystycznych enduro.

BMW F750GS 2018 (2)

BMW Produktkommunikation

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl