Bajaj wraz z KTMem wyprodukuje elektryczny motocykl z wysokiej półki

- Piotr Jędrzejak

Można sądzić, że już niedługo zobaczymy rodzinę różnych elektrycznych motocykli pod markami Bajaj, KTM i Husqvarna.

Wieloletnia współpraca KTMa i Bajaja ma same pozytywne efekty. KTM zyskał tak ważną pozycję na rynku, że nawet myśli o wykupieniu Ducati. KTM zalał rynek świetnymi motocyklami w kategoriach od 125 do 1290 ccm. Z kolei Bajaj otrzymał dostęp do nowych technologii oraz rynków, a efektem jest pojawienie się marki w Europie, z takimi modelami jak Dominar 400, czy wiele Pulsarów.

Współpraca Bajaj / KTM wchodzi właśnie na nowy poziom wraz z ewolucją rynku. W planie jest motocykl elektryczny i będzie to produkt z wysokiej półki, o wysokiej jakości. Nie ma mowy tutaj o powielaniu „chińskich schematów”. KTM posiada już elektryczną crossówkę, więc jest to już pewne doświadczenie i know-how. Bajaj z kolei posiada ogromne zaplecze technologiczne. Czym więc będzie nowy e-jednoślad?

Dyrektor wykonawczy w Bajaj Auto, Rakesh Sharma powiedział:
„Na tym etapie mogę zdradzić, że wchodzimy na rynek (elektrycznych) dwukołowców. Nie możemy jeszcze powiedzieć, czy to będzie skuter, czy motocykl, ale jesteśmy otwarci na pełne spektrum oraz pracujemy w ścisłej współpracy z naszym partnerem KTM, aby także stworzyć elektryczną propozycję na motocykl wysokiej klasy.”

Połączmy kropki w postaci dotychczasowych przecieków i ustalmy co się może zdarzyć w najbliższej przyszłości.

Motocykle stają się coraz bardziej elektryczne, a Indie planują, że do 2025 roku wszystkie jednoślady poniżej 150 ccm staną się w pełni elektryczneDo takiej zmiany trzeba przygotowywać się już teraz. Całkiem niedawno pojawiły się zdjęcia szpiegowskie elektrycznego retro-skutera od Bajaja. Jednak retro skuter nie brzmi jak „motocykl elektryczny wysokiej klasy”. Musicie więc także wiedzieć, że pojawiły się plotki o wspólnej platformie jednośladów elektrycznych dla Bajaja, KTMa i Husqvarny. Można więc spodziewać się kilku różnych motocykli i skuterów, które będą dzieliły technologię bazową, a różnice zaczną się od osiągów, przez wyposażenie, a na typie jednośladu kończąc. Mamy tylko nadzieję, że obrzydliwa, przerośnięta e-hulajnoga KTMa będzie co najwyżej dodatkiem w ofercie.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl