Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019 otrzymuje elektroniczne zawieszenie pół-aktywne

- Piotr Jędrzejak

Jeden z najlepszych nakedów na rynku stał się właśnie jeszcze lepszy.

Są gusta i guściki, ale nie ma wątpliwości, że Aprilia Tuono znajduje się w ścisłej czołówce najlepszych motocykli typu naked. Teraz jej potencjał został wniesiony na kolejny poziom. Na targach Intermot zaprezentowano odświeżoną wersję Tuono V4 1100 Factory, która otrzymuje elektronicznie sterowane, pół-aktywne zawieszenie, które znamy na przykład z Ducati Panigale V4S czy Hondy Fireblade SP1.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 5

Zawieszenie w wersji Factory jest jedyną nowością. Wersja nie-Factory, tak samo jak podwozie czy silnik pozostają bez zmian. Delikatnie zmodyfikowano jednak grafiki na 2019.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 4

Tuono Factory ma teraz widelec SmartEC 2.0 NIX oraz amortyzator SmartEC 2.0 TTX, a w pakiecie przyszedł też elektronicznie sterowany tłumik skrętu Ohlins. Wszystko kontrolowane jest przez dedykowany komputer ECU rozwinięty przez Ohlinsa i Aprilię. System oferuje trzy tryby ustawień: Track, Sport oraz Road. Do tego jest też jeden tryb „własny”, a każdą z wymienionych opcji można też edytować pod siebie. Sterowanie odbywa się za pomocą nowego systemu Aprilia OBTi (Object Based Tuning interface) obsługiwanego na wyświetlaczu TFT 4,3″.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 2

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl