A co, jeżeli Yamaha V-Max wróci w wersji 3-kołowej?

- Piotr Jędrzejak

Na światło dzienne wypłynęły rysunki patentowe – wyraźnie przedstawiają VMaxa w wersji z dwoma kołami z przodu. Podobnie jak nowa Yamaha Niken, której rodzina przecież miała się powiększyć…

Yamaha Niken. Ten model powinniście już znać – informacje o nim pojawiły się każdym zakątku rzeczywistości motocyklowej. W dużym skrócie, jest to trzykołowy motocykl bazujący na Yamasze MT-09, ale posiada z przodu 3 koła. Ma to być innowacyjne podejście do tematu motocyklizmu. Trochę już o tym pisaliśmy.

Vmax trzykołowy Yamaha LMW (2)

Niken jest drugim trzykołowcem w ofercie Yamahy, po niedużym skuterze Tricity 125. W lutym tego roku Yamaha potwierdziła, że trwają pracę nad trzecim motocyklem z tej serii. Mówi się, że będzie to kolejny skuter, tym razem o pojemności 250-300 ccm. Świetna propozycja jako miejski „jednoślad” użytkowy.

Teraz jednak na światło dzienne wychodzą nowe patenty od Yamahy. Wyraźnie przedstawiają one model V-Max, ale w wersji 3-kołowej. Jest jednak pewien istotny szczegół.

Vmax trzykołowy Yamaha LMW (5)

Rysunki zostały upublicznione przez japoński urząd patentowy dnia 22 marca 2018 roku, jednak Yamaha zgłosiła te patenty pod koniec 2016 – długo przed momentem, gdy Niken otrzymał zielone światło do produkcji.

To oznacza, że wszelkie doniesienia na temat 3-kołowego V-Maxa są raczej fałszywym alarmem. Tym bardziej, że ten model (silnik) wycofano ze sprzedaży ze względu na niespełnianie norm Euro 4. Z drugiej strony jednak wyobraźcie to sobie – potężny cruiser z silnikiem V4 o pojemności 1,7 litra, dysponujący 200 KM mocy. Ale to musiałoby zamiatać tyłem!

Gdyby jednak Yamaha zaszalała i postanowiła wprowadzić 3-kołowego V-Maxa do produkcji, na pewno nie odmówilibyśmy jazdy testowej.

Vmax trzykołowy Yamaha LMW (1) Vmax trzykołowy Yamaha LMW (4)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl