81 powodów, żeby chronić kolana – dzinsy motocyklowe od 4SR

- MotoRmania

Czeski producent odzieży motocyklowej 4SR wymyślił i opatentował proste, mądre i najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do mocowania ochraniacza na kolana i piszczele motocyklisty.

news reklamowy

Sezon motocyklowy już się rozpoczął, a ładna pogoda wzywa żeby odkurzyć motocykl. Kiedy jest już ciepło nikt nie chce się pocić w wodoodpornych szmatach. Dlatego też na ulicach widać coraz więcej motocyklistów w jeansach motocyklowych. Są wygodne, niektóre przewiewne i niektóre wyglądają naprawdę cool. Większość z nich posiada materiał przeciw rozdarciu, niektóre mają ochraniacze różnej jakości, ale tylko jedne mają położenie ochraniacza we właściwym miejscu.

Pytacie czemu to położenie ochraniacza ma służyć? Jest to identycznie jak w kombinezonach motocyklowych. Wszystkie ochraniacze muszą być na właściwym miejscu, żeby mogły ochraniać.  A skoro nikt tego w jeansach motocyklowych nie praktykuje, nawet najbardziej znane marki w świecie motocyklowym, podjęła się tego czeska grupa 4SR For Street Racing.

Standardowe jeansy motocyklowe posiadają ochraniacze w kieszeni w wierzchniej warstwie i właśnie jest to problem. Żeby jeansy były na motocyklu wygodne i przewiewne muszą być luźne. Kiedy są luźne, luźne będą i ochraniacze. W ten sposób nie spełniają swojej funkcji, gdyż mogą się przesunąć wokół kolana.

4SR-Kevlar-jeans

Drugi problem każdy motocyklista zna. Przy zajęciu pozycji na motocyklu jeansy przesuną się na wysokości kolana do góry a co za tym idzie ochraniacz umieszczony w kieszeni również. W ten sposób ochraniacz przesuwa się na udo i znowu nie spełnia swojej funkcji (na udo się przecież z motocykla nie spada…)

4SR wymyśliło i opatentowało proste, mądre i najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do mocowania ochraniacza na kolana i piszczele motocyklisty. System posiada wewnątrz nogawki drugą elastyczną nogawkę, która po pierwsze trzyma ochraniacz w pożądanej pozycji a po drugie jest niezależna od wierzchniego materiału jeans. Więc cały czas macie ochraniacz we właściwej pozycji jak np. w kombinezonie a do tego możecie korzystać z luźnych jeansów.

Dlaczego ten system jest tak ważny?

Badania australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wykazały, że w 81% upadków na motocyklu dochodzi do uszkodzeń kolan i piszczeli. Jest to więcej niż uszkodzenia głowy (68%). Logika jest prosta. Każdy przy upadku na motocyklu pierwszy kontakt z asfaltem łapie poprzez nogi (kolana).

Istnieje wielu producentów jeansów motocyklowych ale tylko jeden wymyślił jak pozostawić ochraniacze we właściwym miejscu. Jeansy 4SR są inne, jedyne i niepowtarzalne – obejrzyjcie film porównujący zwykłe jeansy z właśnie tymi od 4SR.

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl