Norton za 250 tys. zł – DLACZEGO ?

- MotoRmania

Stało się jasne dlaczego Norton wpadł na pomysł limitowanej serii turbodoładowanego Superlighta SS za 50 tys. funtów.

MV Agusta wytyczyła patent na zachowanie w sytuacjach kryzysowych – kiedy robi się naprawdę źle, wrzuć trochę karbonu, dodaj dwie nalepki, obszyj ładnie siedzenie i spróbuj wypuścić na rynek „specjalną” wersję tego samego motocykla, który jest od dawna w ofercie, ale tym razem wystawiaj go za dwa razy więcej pieniędzy. Ogłoś do tego limitowaną wersję, dodaj marketingową narrację o kolekcjonerskiej wartości i „ciemny lud to kupi” – a przynajmniej kilka osób, które mają wyjątkowo zasobny portfel i tendencję do płacenia zanim przemyślą na co tak naprawdę wydają peniądze.

Norton ewidentnie miał podobne motywacje, ale jakże inne podejście niż Włosi. Będąc w tarapatach finansowych ( które wyszły na światło dzienne dosłownie na dniach) postanowili wypuścić  na rynek specjalny, bardzo drogi model swojego twina o pojemności 650cc, ale w odróżnieniu od MV naprawdę „dali do pieca”. Wow… 170KM uzyskiwanych z turbodoładowanego silnika rzuca nas na kolana – w końcu mowa o 600-tce.

Norton Superlight SS 1

Drugim hitem jest waga – rama główna, wahacz oraz rama pomocnicza ( owiewki naturalnie również) są wykonane z włókna węglowego. Dodajcie ultralekkie koła z tego samego materiału. Rezultat? 47% lżejsze podwozie niż w przypadku aluminiowej wersji Superlighta. Waga wynosi ostatecznie 160kg – może nie sensacyjnie mało, ale w obliczu potężnej mocy mamy do czynienia z poważnym, autentycznie wściekłym potencjałem sportowym. Nie wiemy, czy ta maszyna jest warta swojej ceny, ale wygląda bosko i broni się w zasadzie w każdym aspekcie jeżeli chodzi o wyjątkowość i ekskluzywność.  Jeżeli nie będzie zbyt wielu nabywców, to już nie ma dla Nortona takiego znaczenia – podaliśmy dzisiaj informacje, że Norton znalazł inwestora i kłopoty firmy wydają się być zażegnane. Tożsamość inwestora zostanie ujawniona na początku roku, co każe podejrzewać, że formalności jeszcze nie zostały dopięte na ostatni guzik – trzymamy kciuki, aby wszystko  odbyło się bez komplikacji.

Norton Superlight SS 3

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl