Lexmoto LXR 380 atakuje UK i ma dobre opinie – czy chińskie motocykle mają szansę zmienić status?

- MotoRmania

Chińskie produkty w mediach branżowych powoli zaczynają być coraz wyżej pozycjonowane. Czy będziemy je kiedyś uznawać za prestiżowe?

Pamiętajmy, że kiedyś japońskie motocykle były ( szczególnie w USA) określane jako „tanie, g…no, z Azji”. Mówimy o latach 60-tych i wczesnych latach 70-tych ubiegłego wieku.  „Jap-bike”, albo „Yamasuki” były obraźliwym określeniem na tani produkt i starającą się przebić japońską technologię.  Czy podobną drogę przejdą produkty chińskie? Pamiętajmy, że technologia wali do chin drzwiami i oknami. Wielu prestiżowych producentów zaczyna tam produkcję małych pojemności, tworzy tańsze marki na azjatycki rynek. Za odpowiednią cenę chińczycy już dzisiaj są w stanie zrobić wszystko. Naturalnie dzisiaj cena jest ich głównym atutem, ale na przykładzie Lexmoto LXR 380 możemy zaobserwować ciekawe zjawisko. Prestiżowy MCN przedstawia go jako główny news, poświęcając mu tyle atencji co np. nowym modelom Ducati.  Podkreśla się, że silnik jest od Zongshena i mówi tylko o atutach. Opon na przykład nie określa się jako „tanich” ale jako „budget-friendly” łagodząc retorykę, która mogłaby mieć negatywne brzmienie.

Oto bezpośrednio przetłumaczone fragmenty  opisu z MCN – wszystko jest „na plus” i w superlatywach i nie ma określenia, że to sponsorowana „informacja prasowa”. Jak myślicie? Coś jest na rzeczy? Dzięki takim akcjom chińskie motocykle się przebiją szybciej?

„W połączeniu z sześciobiegową skrzynią biegów motocykl wytwarza moc 40,2 KM (30 kW) przy 9000 obr / min i  jest w stanie osiągnąć  maksymalną prędkość 144 km / h. Chociaż niektórzy japońscy rywale są o 20 km / h szybsi,  to bez problemu poradzimy sobie z wyprzedzaniem w ruchu miejskim. Ujawniony na stronach firmy w mediach społecznościowych we wtorek, 3 grudnia, motocykl jest wyposażony w wysokiej jakości tarcze hamulcowe, w komplecie z radialnymi zaciskami, które będą wyposażone w ABS ( …). Dodatkowo mamy odwrócony widelec i wygląd dużego motocykla  – cena 3690 £  (…) Oprócz niskiej ceny  Lexmoto twierdzi również, że jeśli wpłacisz depozyt w wysokości 100 GBP, motocykl może być Twój za jedyne 74,56 GBP/miesięcznie ( w ciągu 60 miesięcy). Wypatruj pełnej recenzji MCN Lexmoto LXR 380 już wkrótce.”

lexmoto-lxr380-side

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl