Wadliwy moduł ABS Nissina: Hayabusa, Triumphy oraz Ninja 300 wzywane do serwisów

- Piotr Jędrzejak

Błąd produkcyjny Nissina spowodował falę akcji serwisowych różnych producentów motocykli.

Problem jako pierwszy odkrył Triumph. Okazało się, że moduły ABS przestają funkcjonować, sprawa została zgłoszona do Nissina, a Nissin poinformował o tym problemie pozostałych producentów motocykli używających tego modelu modułu. Problem polega na niedopracowanym zaworze wlotowym, przez który do układu przedostać się mogą obce cząsteczki, powodując zakłócenie pracy, a więc odłączenie układu ABS.

Usterka jest o tyle niegroźna, że nie zagraża całemu układowi hamulcowemu – jedynie ABS może przestać funkcjonować. Z drugiej strony, nietrudno sobie wyobrazić co może się stać, gdy ABS wyłączy się w najmniej odpowiednim momencie…

Wadliwe moduły Nissina znalazły się w czterech modelach Triumpha: Daytona 675 ABS, Daytona 675 R ABS, Street Triple ABS oraz Street Triple R ABS. Na polskim rynku oznacza to 27 „zarażonych” sztuk. Zobaczcie listę ich numerów VIN [pdf] i w razie czego skontaktujcie się z najbliższym ASO Triumph.

Do serwisu wzywane są też Suzuki GSX1300RA L3 Hayabusa. W tym przypadku 23 motocykle posiadają wadliwy moduł – zerknijcie na listę numerów VIN [pdf] i jeżeli zajdzie potrzeba, skontaktujcie się z najbliższym ASO.

Na rynku amerykańskim w akcji serwisowej związanej z modułem ABS Nissina bierze udział też Ninja 300. Polski organ odpowiedzialny za Kawasaki nie zgłosił jeszcze akcji do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jeżeli macie wątpliwości co do swojej Ninjy 300, przygotujcie swój numer VIN i skontaktujcie się ASO Kawasaki.

Ciekawostka: Nowa Hayabusa pojawiła się w sprzedaży na rynku polskim i amerykańskim w mniej więcej podobnym czasie. Jak widzicie powyżej, w Polsce po drogach jeździ 27 sztuk tego modelu, a w Stanach jest ich… aż 2561!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl