Orzeł nabiera powietrza: pakiet Screamin’ Eagle do silników Harley-Davidson

- Piotr Jędrzejak

Zestawy tuningowe Screamin’ Eagle nie powodują utraty gwarancji, dostępne są w czterech stage’ach, a kupując nowego Sportstera, zestaw otrzymujecie gratis. 

Screamin’ Eagle jest marką należącą do Harley-Davidson. Założono ją w celu tworzenia jeszcze bardziej wyjątkowych motocykli. Od 1999 roku Screamin’ Eagle łączy siły z Harley-Davidson przy konstruowaniu linii CVO. Oferta robi wrażenie zwłaszcza wtedy, kiedy chodzi o modyfikowanie silników. Poza udziałem w produkcji limitowanych motocykli, Screamin’ Eagle opracowuje zestawy umożliwiające dalekie modyfikacje w silnikach i osprzęcie maszyn już wyprodukowanych.

Co ważne, dzięki zestawom modyfikacyjnym, użytkownik może zdecydować, kiedy wymieni układ rozrządu, tłoki, screamin eagległowice silnika czy sprzęgło. Katalog jest niemal nieograniczony, a do modyfikacji można przystąpić w każdej chwili, ponieważ zastosowanie produktów Screamin’ Eagle nie powoduje utraty gwarancji producenta. Stosując komponenty akcesoryjne można zmodyfikować w silnikach Harley-Davidson niemal wszystko, by osiągnąć większą wydajność i zadowolenie z jazdy. Dla komfortu wyboru, zestawy do modyfikacji silników zostały podzielone na cztery kolejne poziomy.

Dostarczenie silnikowi większej ilości powietrza i paliwa jest najprostszym sposobem podniesienia mocy i momentu obrotowego. Pierwszym krokiem dla wymagających Klientów jest Stage I. Zestaw zawierający obudowę dolotu powietrza wraz z filtrem, wydech i oprogramowanie. Zmiana filtra powietrza i wydechu to najprostsza droga do odczuwalnego wzrostu osiągów. Ten zestaw po prostu pozwala silnikowi odetchnąć pełną piersią. Aby zoptymalizować wydajność silnika i zminimalizować ryzyko uszkodzenia, zmianom w układzie dolotowym i wydechowym musi towarzyszyć zwiększenie przepływu paliwa. Stage I zawiera elektroniczny moduł sterujący, który koryguje ilość paliwa, oraz określa dokładny moment, w którym jest ono podawane do komory spalania.

Stage II to kolejny poziom modyfikacji. W jego skład wchodzą części wymienione powyżej oraz wałek rozrządu o „ostrzejszej” charakterystyce wraz z popychaczami. Wszystko to w celu dłuższego i szerszego otwarcia zaworów tak, aby silnik jeszcze efektywniej dokonał wymiany mieszaniny spalonej na świeżą. W tym przypadku korekta nastawów elektronicznego osprzętu silnika jest oczywista.

Jeśli oczekujesz jeszcze więcej, sięgniesz po Stage III, za pomocą którego uzyskasz większą pojemność silnika i stopień sprężania oraz wprowadzisz dalsze zmiany w układzie rozrządu. W zestawie znajdują się bowiem zmodyfikowane tłoki z pierścieniami, cylindry i sprężyny zaworowe.

Stage IV to świat tych, którzy muszą mieć wszystko. W tym zestawie znajdują się komponenty z zakresu Stage II i III, plus głowice silnika oraz akcesoryjny kolektor dolotowy z przepustnicą. Tak zmodyfikowany silnik musi po prostu dostać jeszcze więcej powietrza. Efekt jest piorunujący, samo spojrzenie na wykres parametrów silnika uświadamia, że należy mocno trzymać kierownicę.

screamin eagle dyno chart

Możliwości zmian są ogromne. Wszystko zależy od oczekiwań, jakie stawiasz swojej maszynie. Co najważniejsze tego wszystkiego można dokonać przy aprobacie producenta. Jednak ilekroć planujesz  dokonywania ulepszeń, powinieneś skonsultować się z autoryzowanym dealerem, który doradzi jak najlepiej dla maszyny, frajdy i portfela wprowadzić zmiany w Twoim motocyklu.

Teraz Harley-Davidson dzieli się tą frajdą ze swoimi klientami przy okazji promocji „Nie tylko dla orłów”. Przy zakupie dowolnego modelu z linii Sportster 1200 (czyli: Roadster, Fort- Eight, 1200 Custom, SuperLow 1200T, Seventy-Two), w prezencie można otrzymać zestaw tuningowy Screamin’ Eagle o wartości do 7000 zł! Aby poznać więcej szczegółów na temat promocji oraz możliwości tuningowych, odwiedźcie najbliższego dealera Harley-Davidson.

Wejście w świat Harley-Davidson to czerpanie z nieograniczonych możliwości modyfikacji.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl