Fat Max: customowy HD Fat Bob w stylu Mad Max z Rzeszowa

- MotoRmania

GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy salon marki Harley-Davidson w Europie Środkowowschodniej, prezentuje najnowszy motocykl będący oryginalną maszyną marki H-D przerobioną w wyjątkowy sposób.

informacja prasowa

Bazowym modelem motocykla zmodyfikowanego przez GOC Harley-Davidson Rzeszów jest Harley Davidson Fat Bob 114” 2018. Tematem przewodnim maszyny i inspiracją jego customizacji są pojazdy z filmu Mad Max, dlatego też w założeniu miał być to agresywny, bardzo szybki motocykl, który poradzi sobie w każdym terenie, zarówno na drodze jak i na bezdrożach. Połączenie nazwy modelu bazowego oraz tytułu filmu dało nazwę pojazdu – Fat Max.

GOC Fat Max - fot 91Frames (1)

W filmach z serii Mad Max pojazdy były budowane z części, które można było znaleźć w postapokaliptycznym świecie, czyli tak naprawdę ze złomu. Fat Max jest ucieleśnieniem brudu, chaosu i agresji charakterystycznych dla klimatu filmów Mad Max, jednocześnie zachowując niezawodną funkcjonalność motocykla marki Harley-Davidson. W konstrukcji objawia się to użyciem nowych części, które zostały dobrane lub zmodyfikowane w taki sposób, aby podkreślały agresywny charakter pojazdu i jednocześnie były w pełnie funkcjonalne.

GOC Fat Max - fot 91Frames (3)

Będący bazą modyfikacji model Fat Bob 114” 2018 już w swojej podstawowej wersji jest zadziornym i bardzo dynamicznym motocyklem, a customizacja na oparta na elementach zaczerpniętych z serii filmów Mad Max intensyfikuje zarówno jego wygląd, jak i funkcjonalność. Opierając się na głównych motywach filmów, czyli motywowanej chęcią zemsty wojną na śmierć i życie pomiędzy policjantem (Max „Mad” Rockatansky), a gangiem motocyklowym, konstruktorzy stworzyli nie tylko motocykl, który by powstał w świecie po apokalipsie, ale również pozwolił w nim przetrwać. W samotnej walce bohater ucieka lub goni, a jedynym jego druhem jest dysząca na ramieniu śmierć. Dlatego też tuning motocykla opiera się na elementach chroniących ciało motocyklisty, a także nadających jego maszynie potężną moc. Dodatkowym smaczkiem konstrukcji są cytaty z filmów Mad Max będące częścią malowania pojazdu.

Fat Max - customization (2)

Elementy modyfikacji nawiązujące do motywu tematycznego motocykla:

przedni pług (osłona przednia ramy w dolnej części silnika) – nadaje ona motocyklowi agresywny wygląd, a jednocześnie spełnia funkcję ochronną przed kamieniami, które wylatując spod przedniego koła mogłyby uszkodzić silnik

osłony na manetki kierownicy – zapewniają jedną z podstawowych funkcji pojazdu (zamontowane są w nich kierunkowskazy), a jednocześnie chronią ręce kierowcy przed zimnem oraz obiektami, np. gałęziami

przednia szyba (wzorowana na płycie pancernej) – wykonana z możliwością regulacji pozycji oraz wysokości, chroni przed obiektami oraz wiatrem

kufer boczny wykonany z kanistra na paliwo

wzmocnienie mocy motocykla poprzez użycie części tuningowych z serii Harley-Davidson Screamin’ Eagle® Performance Parts, takich jak: układ wydechowy, filtr powietrza oraz Super Tuner

– użycie części customowych z serii Harley-Davidson Brass Collection nadających motocyklowi surowy wygląd pojazdu wykonanego z mosiądzu

dodatkowe elementy customowe: błotnik tylny, osłony wykonane z blachy miedziowanej na pokrywach bocznych, dekiel kapy sprzęgła, tylny chlapacz wraz z mocowaniem na rejestrację, pręty biegnące na zbiorniku paliwa, bagażnik na tylnym błotniku.

Wykonawca modyfikacji: Game Over Cycles

Skórzane siedzenie: KM leather design

Lakierowanie: Moto-Paint

GOC Fat Max - fot 91Frames (5)

Fat Max – mini film

Złodziej, policjant, kawa, pączek, kradzież, pościg, szybkie motocykle. W roli głównej Fat Max – customowy Harley-Davidson Fat Bob 2018 zainspirowany filmami Mad Max. W pozostałych rolach: policyjny H-D Road Kind – pierwszy w Europie Środkowowschodniej Harley zakupiony do służby w policji. Kto gonił, kto uciekał, kto wygrał? Zapraszamy do obejrzenia video:



 

Motocykl Fat Max bierze udział w Battle of the Kings 2018. Bitwa Królów to organizowane corocznie przez firmę Harley-Davidson międzynarodowe zawody pomiędzy dilerami tej marki na najlepiej zmodyfikowanego Harleya. Zawody odbywają się w kilku etapach ze zwieńczeniem w rundzie finałowej, w której wyłaniany jest ogólnoświatowy zwycięzca, czyli salon Harleya, który dokonał najlepszej customizacji przewidzianego w zasadach zawodów modelu motocykla marki H-D.

GOC Fat Max - fot 91Frames (7)

Podstawowe zasady Bitwy Królów 2018 to:

– modyfikowany motocykl musi być modelem z rodziny Street, Sportster lub najnowszej rodziny Softail 2018

– budżet przeznaczony na zakup akcesoriów oraz części wykorzystanych w modyfikacji nie może przekroczyć 6 000 euro

– co najmniej połowa customowych części musi być użyta z oficjalnego katalogu akcesoriów oraz części marki Harley-Davidson.

Harmonogram Bitwy Królów zobowiązuje uczestników do ukończenia prac nad motocyklami w styczniu 2018 roku. Od połowy stycznia do 15 lutego 2018r. trwa publiczne głosowanie. Trzy motocykle z Europy Środkowowschodniej, które otrzymają największą ilość głosów, dostaną się do finału, gdzie zwycięzcę z naszego regionu wyłoni grono profesjonalistów z siedzib Harleya w Oxfordzie oraz Milwaukee. Finał światowy odbędzie się w listopadzie przyszłego roku w Mediolanie.

Na motocykle z Europy Środkowowschodniej można głosować na specjalnej stronie.

GOC Fat Max - fot 91Frames (8)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl